اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

عزاداری شب تاسوعا در حرم سیدالشهدا (ع)+ عکس و فیلم

همزمان با شب تاسوعا، جمعی از مردم کربلا در حرم سیدالشهدا (ع) با رعایت نکات بهداشتی به عزاداری برای سقای دشت کربلا پرداختند.

عزاداری شب تاسوعا در حرم سیدالشهدا (ع)+ عکس و فیلم

هیئت همدلی | به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته همزمان با شب تاسوعا حسینی، کربلا غرق ماتم شد و مراسم عزاداری حضرت عباس (ع) در حرم حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

 

 شب تاسوعا در حرم حسینی

 جمعی از مردم کربلا با حضور در حرم ارباب به عزاداری پرداخته و نوای «یا عباس (ع)» در حرم سیدالشهدا (ع) پیچید. برخی زائران با رعایت نکات بهداشتی و داشتن ماسک از حرم امام حسین (ع) به سوی حرم سقای دشت کربلا رفته و به عزاداری پرداختند.

گروهی نیز با در دست داشتن علم، یاد قمر بنی هاشم (ع) و رشادت‌های آن حضرت در دشت کربلا را گرامی داشته و در غربت سیدالشهدا (ع) گریستند و در قالب مداحی‌های شورانگیز به عزاداری پرداختند.

 

شب تاسوعا در کربلا

این امر در حالی است که شهر کربلا تا ۱۳ محرم به دلیل شیوع کرونا قرنطینه است و فقط مردم این شهر امکان حضور در حرم ارباب و برپایی عزاداری را دارند. با این وجود، نه تنها حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، بلکه بین‌الحرمین نیز امروز همزمان با روز تاسوعا، میزبان دسته‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) است و هر لحظه دسته‌های عزاداری از سمت باب القبله به سمت حرم مشرف می‌شوند.

همچنین دسته‌های عزاداری پاکستانی‌های مقیم کربلا شب گذشته با برپایی عزاداری در بین‌الحرمین به ساحت شهدای دشت کربلا به ویژه حضرت عباس (ع) ابراز ارادت کردند.

در ادامه تصاویری از مراسم عزاداری همزمان با شب تاسوعا در حرم امام حسین (ع) را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول