اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

با رعایت پروتکل‌ها نماز ظهر تاسوعا جلوه ویژه‌ای به آیین‌های عزاداری آذربایجان داد

هیئت‌ها و دسته‌های مذهبی استان آذربایجان شرقی در روز تاسوعای حسینی هنگام ظهر با رعایت مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با اقتدا به حضرت امام حسین (ع) ‌و دلی شکسته با معبود خویش به راز و نیاز پرداختند.

با رعایت پروتکل‌ها نماز ظهر تاسوعا جلوه ویژه‌ای به آیین‌های عزاداری آذربایجان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امسال با وجود اینکه شیوع کرونا بیشتر فعالیت‌های فرهنگی را محدود کرده است، نماز ظهر تاسوعا با رعایت مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان آذربایجان شرقی اقامه شد.

عزاداران حسینی در هرگوشه‌ای دیار آذربایجان با صدای ملکوتی اذان، در حالی که اشک از دیدگانشان به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین(ع) جاری ‌بود، در  به نماز ایستاده و با امام و مقتدایشان تجدید میثاق کردند.

در تبریز در محوطه ارک تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی نماز ظهر تاسوعا به امامت حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم اقامه شد. 

مردم عزادار در جای جای استان آذربایجان شرقی  پس از اذان ظهر در محوطه های باز و با رعایت مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محوطه های باز سجاده‌های عشق را گستراندند و  به یاد آخرین نماز مولای شان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماز ظهر را باشکوه به جای آوردند تا بار دیگر تبعیت از مولا و مقتدای خویش را در معرض دید جهانیان قرار دهند

براساس این گزارش، این هیئت‌های مذهبی هنگام ظهر تاسوعا با توقف عزاداری به اقامه نماز ایستادند و با لبیک به ندای امام حسین(ع) حلاوت عبادت به درگاه الهی را به یاد آخرین نماز سیدالشهدا چشیدند تا پس از نماز بار دیگر به سینه‌زنی و زنجیرزنی بپردازند.

حضور گسترده جوانان و نوجوانان در این مراسم شکوه خاصی به این شهر بخشید و فضای تبریز را بار دیگر با عطر وحدت و اتحاد معطر کرد.

این گزارش می افزاید، هر ساله همزمان با ظهر عاشورا، نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف آذربایجان برگزار می‌شد که از چند سال پیش سال گذشته، نماز ظهر تاسوعا نیز با حضور گسترده هیئت‌های مذهبی اقامه می‌شود.

به گزارش خبرنگاران فارس از سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان آذربایجان‌شرقی، هیئت‌های مذهبی در هنگام ظهر تاسوعا با متوقف کردن عزاداری، نماز ظهر تاسوعا را اقامه کردند و سپس به عزاداری خود ادامه‌ دادند.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول