اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

۱۵۰ خانوار روستایی هندیجان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

استاندار خوزستان گفت: با اجرای یک پروژه گازرسانی روستایی ۱۵۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

۱۵۰ خانوار روستایی هندیجان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پایان سفر به هندیجان و کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر یک سری از پروژه‌ها افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی به آغاز عملیات اجرایی فولاد هندیجان در شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: مراحل اداری این پروژه طی شده و کارهای اجرایی آن باید هر چه سریع‌تر انجام شود و سرمایه‌گذار هم قول داده که کار را سریع شروع کند و فرماندار و نماینده هندیجان هم پیگیر هستند اگر مشکلاتی در این زمینه باشد برطرف کنند تا این پروژه عظیم و بزرگ با کمترین مشکلی اجرا شود.

استاندار خوزستان به آغاز عملیات اجرایی آبزی‌پروری و پرورش میگو به وسعت یک‌هزار و ۱۱۱ هکتار اشاره کرد و گفت: این اقدام کاری ارزشمند و بزرگ است که توسط تعاونی‌ها و اتحادیه‌های آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این پروژه‌ای مشابه را در وسعت ۳۹۵ هکتار آغاز کرده بودیم که خوشبختانه خوب پیش رفته است، مشکلاتی داشته که امروز با مدیرانی که حضور داشتند توافق شد که سریعا رفع شود و این پروژه به بهره‌برداری برسد.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه پروژه یک‌هزار و ۱۱۱ هکتاری هم با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها اقدامی ارزنده در جهت اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کار باید ۱۰ سال پیش آغاز می‌شد عنوان کرد: با این اقدامات نه تنها مشکل بیکاری این منطقه رفع می‌شود بلکه به نوعی مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد و افراد برای کار به این شهرستان ورود پیدا می‌کنند.

هندیجان را به قطب میگو تبدیل کنیم

شریعتی بیان کرد: هنوز هم برای آبزی‌پروری و پرورش میگو در این شهرستان ظرفیت وجود دارد و به فرماندار و مدیران کل مربوطه تاکید کردم که متقاضیانی را که توان اجرای چنین کارهایی را دارند حمایت کنند تا بتوانیم هندیجان را به قطب میگوی کشور تبدیل کنیم از این رو باید این امور با جدیت دنبال و گسترش پیدا کند.

وی از بهره‌برداری اداره بنیاد مسکن شهرستان هندیجان خبر داد و تاکید کرد: این تقریبا آخرین اداره‌ای بوده که در شهرستان مستقر شده است، تا قبل از این ادارات زیادی در این شهرستان راه‌اندازی نشده بود که در این مدت ۶ اداره را مستقر کردیم و کار ارزشمندی صورت گرفته است.

استاندار خوزستان به بهره‌برداری از ساختمان تعاونی صیادان برای خدمات‌رسانی و انجام امورات‌ آنها اشاره کرد و ادامه داد: مرکز تصویربرداری شهرستان نیز برای مباحث راهنمایی و رانندگی به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: شهرداری هندیجان بازار فروش میگو و ماهی  را با سرمایه‌گذاری ۳۱ میلیارد تومان انجام داده که ۱۰ میلیارد تومان آن با همکاری بخش خصوصی و ۲۱ میلیارد تومان آن از منابع داخلی شهرداری تامین شده است.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: در این مرکز فضای سبز، گردشگری، زیرساختی و مسائل فرهنگی و خدماتی نیز دیده شده و طبق قول شهردار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و با انجام این کارها ظاهر شهرستان متفاوت خواهد شد و هندیجانی نو و در خور شان مردم ارائه می‌شود که جاذب گردشگران بیشتری خواهد بود.

وی از گازرسانی به چند روستا با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان خبر داد و با بیان اینکه با این اقدام ۱۵۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند، گفت: یک پروژه گازرسانی به طول ۵۸ کیلومتر نیز در حال انجام است که تاکنون حدود ۲۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و ۲.۵ کیلومتر آن باقی مانده که ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

شریعتی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه می‌توانیم ادعا کنیم که هندیجان را به یک شهر سبز تبدیل کردیم و تمام شهرستان و روستاهای آن از نعمت گاز وبرخوردارند و از انرژی پاک استفاده می‌کنند افزود: شرکت گاز همچنین موظف شد برای فولاد هندیجان هم گازرسانی انجام دهد تا در این زمینه مشکلی به لحاظ زیرساختی نداشته باشد.

وی از افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی و مرکز جامع سلامت در شهر زهره و بخش چم خلف عیسی هندیجان خبر داد و یاد آور شد: این مراکز با کیفیت و امکانات لازم به بهره‌برداری رسیده‌اند و مردم این مناطق می‌توانند از امکانات و خدمات آن استفاده کنند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول