اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توزیع کتبیه در بین عزاداران حسینی

مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان از توزیع کتبیه در بین عزاداران حسینی خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج شعائر حسینی و با شعار «هر خانه، یک هیئت» اجرایی شد.

توزیع کتبیه در بین عزاداران حسینی

بهزاد شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کرونا هم مانع اجرای نیت واقفان خیراندیش در ماه محرم نشد به دلیل این که در استان زنجان بیشترین موقوفات و نیت‌های واقفین خیر اندیش برای عزاداری امام حسین (ع) است.

مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان  افزود: در راستای اجرای نیت واقف کلیه موقوفاتی که در استان زنجان وجود دارد در ایام محرم طبق وقفنامه واقفین توسط مراکز افق بقاع متبرکه و در طرح شمیمع حسینی اجرای نیت می‌شود.

وی گفت: از اولین روز محرم تا امروز ۴هزار از عواید موقوفات بسته معشیتی تهیه و توسط متمدین منطقه به دست نیازمندان رسیده در ایام نیز نتها اجرای نیت بلکه عزاداری و سخنرانی در مناطق و روستاهایی که در نیت واقفین به قید زمان اشاره کرده در حال اجراست.

شکوری ادامه داد: بسیاری از نیات واقفین در خصوص اطعام عزاداران حسینی مقید به مکان است اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برپایی مراسم عزاداری در فضای مسقف، در جای دیگری باید این اجرای نیات انجام شود.

مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در سال‌های قبل در تکیه ،مساجد بقاع متبرکه ، میدان ها شهرها و روستا های ، از محل اجرای نیت واقف خیراندیش حسینی اطعام می‌شدند اما امسال با توجه به مسقف بودن این مکانها، تصمیم گرفته شد که این نیت به صورت دیگری اجرا تا پایان دهه اول محرم نیز دیگر نیاتی که با اطعام عزاداران حسینی مرتبط باشند، در قالب بسته ارزاق بین نیازمندان توزیع می‌شوند

وی گفت: از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف در این ایام حمایت از روضه‌های خانگی در ایام شیوع ویروس کرونا، کتیبه‌ای را با شعار «این خانه عزادار حسین است» تولید کرده است، در مرحله اول تمامی این کتیبه‌ها تنها پس از چند ساعت از توزیع در سایت، توسط عزاداران حسینی خریداری شد.

شکوری گفت: این طرح با هدف ترویج شعائر حسینی و با شعار «هر خانه، یک هیئت» با همکاری سایت عقیق اجرا شده است، این کتیبه دارای تخفیف صد درصدی بوده و درخواست‌کنندگان هزینه ۱۱ هزار تومانی را به شرکت پست پرداخت کردند و این کتیبه برایشان ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: عزاداران حسینی که موفق به دریافت این کتیبه شده‌اند، می‌توانند پس از نصب این کتیبه، از آن عکس گرفته و با هشتک «این-خانه-عزادار-حسین-است» در پویش «هر خانه، یک هیئت» شرکت کنند.

وی افزود: مرحله دوم ارائه این کتیبه‌ها در سایت عقیق (aghighshop.ir) آغاز شده است و عزاداران حسینی می‌توانند با مراجعه به این سایت، کتیبه «این خانه عزادار حسین است» را تهیه کنند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول