اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نذر سلامتی جوانان فاطمی آستانه‌اشرفیه

جوانان هیئت فاطمه الزهرا آستانه‌اشرفیه امسال با تبعیت از تصمیم ستاد کرونا و‌ به‌منظور حفظ سلامتی عزاداران از برپایی ایستگاه صلواتی جلوگیری کرده و در روز تاسوعا با توزیع دو هزار عدد آب‌معدنی و در روز عاشورا نیز با توزیع صبحانه و آن‌هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سندی را برای آیندگان گذاشتند

نذر سلامتی جوانان فاطمی آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سعید شفیعی ثابت: در این روزها نقل محافل همه جمع‌ها چیزی به نام کرونا است، ویروسی که بسیار مرموز و خطرناک بوده و تاکنون حتی یک درمان مشخص هم برای آن تعیین نشده است.

از چندین ماه قبل تمامی هیئت‌ها یک دغدغه بزرگ و آن‌هم چگونگی برپایی مراسم عزاداری محرم را داشتند چراکه ۳۶۵ روز عاشقان سیدالشهدا منتظر فرارسیدن محرم هستند تا برای معشوق خود عاشقی کنند.

اکنون ۹ ماه از ورود کرونا به کشور و گیلان می‌گذرد و هرروز بر تعداد افراد مبتلا و‌ فوت‌شده افزوده می‌شود ولی این ویروس منحوس منشأ اتفاقات خوب در گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی شد‌ به‌گونه‌ای که هیئت‌ها دیگر از مسجد و یکجانشینی خارج‌شده و‌ سعی در رقم زدن اتفاق‌های خوب داشتند.

همگان باید بدانند کرونا هم مثل دوران دفاع مقدس نتوانست عشق و علاقه شیعیان اباعبدالله الحسین (ع) به برپایی مراسم عزاداری را کمرنگ کند و‌ چه‌بسا امسال این عزاداری‌ها شکوهش نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود زیرا هیئتی‌ها نشان دادند پایبندترین افراد به اصول بهداشتی و قانونی هستند.

کرونا، این بیماری ناشناخته و منحوس و‌ بی‌رحم همچنان دارد جان‌ هم‌وطنان ما را می‌گیرد و حتی در عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی در شهرستان آستانه‌اشرفیه هم تأثیر گذاشته است.

 

آستانه‌اشرفیه در دهه اول محرم به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور مهمان هیئت‌های فراوانی از اکثر نقاط استان بوده و خود هیئت‌های مذهبی در آستانه‌اشرفیه ایستگاه‌های صلواتی برپا کرده و با چای، شربت و طعام از عزاداران سیدالشهدا پذیرایی می‌کردند.

هیئت فاطمه الزهرا آستانه‌اشرفیه یکی از هیئت‌های آستانه است که توسط جوانان این شهرستان چند سالی است تشکیل و در دهه اول محرم اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی می‌کردند و جوانان این هیئت امسال با تبعیت از تصمیم ستاد کرونا و‌ به‌منظور حفظ سلامتی عزاداران از برپایی ایستگاه صلواتی جلوگیری کرده و در روز تاسوعا با توزیع دوهزار عدد آب‌معدنی و در روز عاشورا نیز با توزیع صبحانه آن‌هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سندی را برای آیندگان گذاشتند و تا همگان بدانند عشاق هیچ‌گاه دست از دامان معشوق نمی‌کشند.

یکی از اعضای هیئت فاطمه الزهرا آستانه‌اشرفیه می‌گوید هرساله در دهه اول محرم جوانان این هیئت با هزینه شخصی خود ایستگاه صلواتی را برپا و‌ با توزیع چای، غذا، شربت و خرما از عزاداران و میهمانان سیدالشهدا پذیرایی می‌کردند که امسال شرایط تغییر کرد.

وی می‌گوید هیئت فاطمه الزهرا آستانه‌اشرفیه از شروع دهه اول ماه محرم ایستگاه صلواتی خود را برپا می‌کرد ولی امسال به دلیل کرونا از باز شدن ایستگاه صلواتی امتناع کردیم.

وقتی از او درباره حس و حال جوانان این هیئت در دهه اول پرسیدم پاسخ داد: همه ما دل‌تنگ محرم بودیم ولی کرونا سبب شد تا ما سبک عزاداری خود را تغییر دهیم و به همین دلیل در روز تاسوعا با توزیع آب‌معدنی و در روز عاشورا با توزیع صبحانه بسته‌بندی‌شده و‌ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از عزاداران امام حسین (ع) پذیرایی کردیم.

علی‌رغم وجود مشکلات بسیاری که در سد راه هیئت‌های مذهبی جهت رعایت هر چه‌بهتر پروتکل‌های بهداشتی بود ولی نه‌تنها هیئت‌ها برگزار نشدند بلکه به شکل تمیز و منظم‌تری برای امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند و این نوجوانان و جوانان بودند که با تغییر شکل در مراسم‌های عزاداری اجازه ندادند مصیب این فاجعه بزرگ فراموش شود.

نوجوانان و جوانان حسینی نشان دادند که در کنار عزاداری نیز می‌توان درراه حسین دستگیر نیازمندان نیز بود و در این مسیر شاهد صحنه‌های زیبای خدمت نیز بودیم.

هیئت فاطمه الزهرا یکی از هزاران هیئتی است که اتفاقاً همانند اغلب کسانی که در دستگاه اباعبدالله به دنبال زنده نگه‌داشتن آرمانه‌ای تکلیفی قیام هستند، بصیرت را سرلوحه اقدامات خودکرده تا نشان دهند قمر بنی‌هاشم گونه ولایتمداری را به تصویر می‌کشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول