اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) در ۱۵ بقعه متبرکه همدان

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مراسم سوگوارای شهادت امام حسین(ع) در ۱۵ بقعه متبرکه استان همدان خبر داد.

برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) در ۱۵ بقعه  متبرکه همدان

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری طرح "شمیم حسینی" در ایام دهه اول محرم خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف کمک به اقشار محروم جامعه و از منابع موقوفات موجود در حوزه روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا دیگر امکان برگزاری تعزیه‌خوانی و روضه‌خوانی مثل سالهای قبل نبود و به همین خاطر بخشی از درآمد نیات موقوفاتی در این راستا و دریافت مجوز از سوی سازمان اوقاف در حوزه کمک و مساعدت به اقشار نیازمند جامعه هزینه شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان از توزیع ۲ هزار بسته سبد کالا هر کدام به ارزش ۴۰۰ هزار تومان در دهه محرم و توزیع بین نیازمندان استان خبر داد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی اوقاف در این‌ ایام عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در فضاهای باز بقاع متبرکه مانند امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع) و امامزاده محسن(ع) مراسم روضه خوانی و تعزیه‌داری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حسینی تصریح کرد: در برخی از بقاع متبرکه فضای بازی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری نبود که از ظرفیت‌ مکان‌هایی مانند بوستان و پارک و ... توانستیم کار را پیش ببریم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) در ۱۵ بقعه متبرکه استان همدان گفت: دلدادگان حسینی در این مکان‌های مقدس و در فضای باز به برپایی مراسم عزاداری پرداختند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه در سایر بقاع متبرکه که امکان برگزاری مراسم به صورت فضای باز نبود با استفاده از فضای مجازی و کانال‌‌های تلگرامی برنامه‌هایی را اجرا کردیم افزود: در این فضاها از طریق ارسال محتوا‌هایی برای مخاطبین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای مخاطبین تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه‌هایی ضبط و از طریق فضا‌های مجازی پخش می‌شود گفت: بقاع متبرکه استان در روز سوم شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش مراسم عزاداری دارند اما به این شکل نیست که هیات‌ها به صورت گسترده در بقاع متبرکه جمع شود بلکه مطابق هر سال و این بار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های موجود برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول