اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

فروش میلیاردی مجوز‌های واردات موز توسط دلالان

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: پس از توقف ثبت سفارش موز بازار فروش این مجوزها بسیار داغ شده و دلالان سود میلیاردی به جیب می‌زنند.

فروش میلیاردی مجوز‌های واردات موز توسط دلالان

سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: با بسته شدن ثبت سفارش موز بازار فروش این محصول در بنادر توسط دلالان و واسطه‌ها بالا گرفته تا آنجا که آنها برای هر کیلو مجوز موز حدود 800 تا 850 تومان از وارد کنندگان موز دریافت می‌کنند و این هزینه در هیچ جا ثبت نمی‌گردد.

وی با انتقاد از سیاست‌های یک شبه در مورد صادرات و واردات گفت: سیاست‌های یک شبه ثبت سفارش در وزارت صمت و بانک مرکزی بازار فروش مجوز توسط دلالان را داغ کرده و این هزینه‌های سربار را مصرف کننده باید پرداخت کند و واقعا نظارتی بر این مسائل نمی‌شود.

 رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: با توجه به فصل تابستان که بازار مصرف موز کاهش پیدا می‌کرد و قیمت جهانی آن کاهش چشمگیری داشت و بازار مصرف با رکود مواجه بود امسال به علت بسته شدن ثبت سفارش قیمت موز سیر صعودی پیدا کرده و تا مرز 19 تا 20 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

نورانی در پایان تاکید کرد: با احتساب یک حساب سرانگشتی کسی که مجوز 1200 تن واردات موز را دارد بی‌دردسر حدود یک میلیارد تومان به جیب می‌زند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول