اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برداشت پسته از باغات سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت پسته از سطح هفت هزار و ۳۲۶ هکتار از باغات این استان آغاز شد و تا مهر ادامه دارد.

برداشت پسته از باغات سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی اظهار کرد: بیش‌از ۱۲ هزار هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که هفت هزار و ۳۲۶ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی ادامه داد: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان هستند که در شهرستان‌های خاش و زاهدان کشت می‌شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از هر هکتار سطح باغات پسته استان یکهزار و ۵۵۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود افزود: تا پایان مهر بیش‌از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف خواهد شد.

وی با اشاره به کیفیت پسته تولیدی سیستان و بلوچستان گفت: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوریکه میتوان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.

شهرکی گفت: با توجه به قیمت خوب پسته اصلاح، احیا و احداث باغات جدید این محصول در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد به طوریکه از سال گذشته تاکنون یکهزار و ۸۶۹ هکتار به سطح باغات پسته استان افزوده شده است.

اتنهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول