اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عزاداری شب یازدهم محرم در هیات ناشنوایان دهدشت

مراسم ویژه شهادت امام سجاد(ع) در هیات ناشنوایان دهدشت برگزار شد.

عزاداری شب یازدهم محرم در هیات ناشنوایان دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مراسم عزاداری دهه اول مرم امسال در دهدشت علاوه بر خاص بودن به خاطر شرایط کرونا یک تفاوت دیگر هم داشت.

راه‌اندازی هیات ناشنوایان «دلدلدگان بی‌صدای حسین» طرح ابتکاری حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بود که برای نخستین بار حال و هوای این قشر از جامعه در این شهر را عوض کرد.

ناشنوایان که تعدادشان به یکصد نفر می‌رسد طی همه این سال‌ها از عزاداری ابا عبدالله‌الحسین(ع) محروم بودند و از واقعه عاشورا و مصائبی که بر اهل بیت گذشت آگاهی نداشتند.

 

با تشکیل این هیات اما با درک حادثه عظیم عاشورا مراسم خود را با شور و عشق خاصی برگزار کردند  دنیای سکوت آنها هیاهوی دیگری پیدا کرد.

مراسم سوگواری آخرین شب این هیأت در شب شهادت امام سجاد(ع) در حالی در مصلای امام خمینی برگزار شد که ناشنوایان از پایان محفل عزای حسینی ابراز ناراحتی داشتند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در جمع ناشنوایان اظهار داشت: خداوند را شاکرم که برای اولین بار فرصت عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش برای شما بوجود آمد و ناراحتم ک سال‌های قبل برای شما چنین جلسه‌ای برگزار نشد.

 

امام جمعه دهدشت گفت: تا وقتی در این شهر امام جمعه باشم این جلسات ادامه خواهد یافت و نمی‌گذاریم چراغ محفل امام حسین تعطیل شود.

وحدانی‌فر افزود: علاوه بر برگزاری مراسم سوگواری موضوعات مختلف احکام،عقاید، معارف و هر آنچه به عنوان یک مسلمان برای شما لازم است تشریح می‌شود.

 

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: با هدف بهره بردن ناشنوایان از نماز جمعه هر هفته از رابط برای ترجمه خطبه‌ها استفاده خواهد شد.

 

وی با قدردانی از حضور حجت‌السالام سجاد مترجم و کارشناس ناشنوایان و تلاش او در برگزاری برنامه‌های هیأت ناشنوایان گفت: بهترین برنامه‌ام در محرم امسال تشکیل این هیأت و حضور در محفل ناشنوایان بود.

انتهای پیام/82016


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول