اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حضور مجازی 1575 نفر و کاهش 90 درصدی هزینه‌ها در اجلاس آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور مجازی 1575 نفر و کاهش 90 درصدی هزینه‌ها از جمله ویژگی‌های اجلاس سی و چهارم رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور است.

حضور مجازی 1575  نفر و کاهش 90 درصدی هزینه‌ها در اجلاس آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در سی‌ و چهارمین اجلاس دو روزه رؤسا و مدیران آموزش ‌و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: شرایط تحمیل شده از ویروس کرونا زیست بوم جدیدی را برای ما رقم زده است و ما خود را با این شرایط باید تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه شعار این اجلاس، «فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری و تربیت تمام ساحتی» است، گفت: بیش از 4 سال از آخرین اجلاس می‌گذرد و این اجلاس آخرین اجلاس دولت و قرن است که امیدوارم از این فرصت به درستی استفاده کنیم.

احمدی لاشکی ادامه داد: ستاد اجلاس سی و چهارم با برگزاری جلسات متعدد و تشکیل کمیته‌های هشتگانه 1) اطلاع رسانی و تبلیغات، سلامت و بهداشت محیط، حراست و حفاظت، نظارت و ارزشیابی، علمی و محتوایی، فناوری، پشتیبانی و تأمین منابع و کمیته استانی، شرایط اجرای اجلاس را فراهم آورد.

وی افزود: تفاوت اساسی این اجلاس با 33  اجلاس گذشته به لحاظ ساختاری و محتوایی از دریچه فضای مجازی با رعایت تمامی قواعد و برنامه‌ریزی و مزین شدن اجلاس برای اولین بار در طول 41 سال با رهنمودها و فرمایشات ارزشمند و راهگشای مقام معظم رهبری است که پس از  نشست با قوای سه‌گانه به صورت ویدئو کنفرانسی، افتخار اولین نشست نصیب دستگاه تعلیم و تربیت کشور شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نکته قابل تأمل، تبدیل تهدید مسائل ناشی از ویروس منحوس کرونا به فرصت ایجاد بزرگترین شبکه بومی آموزشی دانش‌آموزی در بستر مجازی و کاهش 90 درصدی هزینه‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌ها و دستاوردهای اجلاس است.

وی اضافه کرد: از دیگر شاخصه‌های برجسته این اجلاس، حضور همزمان 1575 نفر از اعضای شورای معاونین وزارت، شورای عالی آموزش و پرورش، رؤسای منطقه، مدیران کل و معاونین، اعضای شورای آموزش و پرورش استان‌ها، نمایندگان ولی فقیه استان‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی( ترجیحا رؤسای مجامع استانی) به صورت ویدئو کنفرانسی و ظرفیت حضور بالای 8 میلیون نفری مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان به همراه برخی اولیا از طریق شبکه بومی شاد است.

احمدی لاشکی افزود: نکته مهم آنکه شبکه شاد محصول واکنش به موقع وزیر و با تدبیر آموزش و پرورش و تلاش ها و مساعی ارزشمند همکاران در وزارتخانه بوده است؛ اقدامی که توانست امید استمرار تعلیم و تربیت را به خانواده ها بازگرداند و دغدغه‌های اساسی سازمان جهانی یونسکو مبنی بر ضرورت بازگشایی مدارس و شعار «آموزش تعطیل بردار نیست» را نیز نهادینه سازد.

وی به محورهای اصلی این اجلاس اشاره کرد و گفت: این محورها شامل «تبیین خط مشی‌ها و برنامه‌های مرتبط با آغاز و تداوم آموزش و یادگیری در سال تحصیلی جدید»، «اجرای سند تحول و بسته های تحولی در زیست بوم جدید»، «فناوری های نوین و آموزش و یادگیری در زیست بوم جدید»، «خط مشی‌های حمایت از معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در سال تحصیلی آینده»، «مدیریت و راهبری آموزش و یادگیری مبتنی بر سند تحول در زیست بوم جدید»، «عدالت آموزشی و برابری فرصت‌های یادگیری در زیست بوم جدید» و «اقتصاد آموزش و پرورش و تحول در بهره برداری از منابع» است. 

وی با بیان اینکه محورهای اصلی اجلاس در چهار سخنرانی و 10 میزگرد تخصصی تبیین می‌شود، اظهار کرد: سخنرانی‌ها شامل « سیاست‌ها و مأموریت‌های آموزش و پرورش در زیست بوم جدید»، «برنامه‌ها و اقدامات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در زیست بوم جدید»، «همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه» و « تبیین نظام تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن کریم و روایات» است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: میزگردها شامل میزگرد تخصصی بازگشایی مدارس، میزگرد تخصصی فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی، تربیت بدنی و سلامت، میزگرد تخصصی مدارس غیر دولتی و آموزش بزرگسالان در زیست بوم جدید، میزگرد تخصصی تامین منابع مالی و انسانی، توسعه و تجهیز مدارس، میزگرد تخصصی اجرای سند تحول بنیادین در زیست بوم جدید، میزگرد تخصصی فناوری اطلاعات و شبکه شاد، میزگرد تخصصی رصد و ارزشیابی در آموزش و پرورش، میزگرد تخصصی تجارب و رویکردهای جهانی در بازگشایی مدارس،  میزگرد تخصصی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی و میزگرد تخصصی نقش آفرینی خانواده رکن سهیم و مهم آموزش و پرورش در زیست بوم جدید است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول