اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اقدام متفاوت جهادگران فارس؛ از راه‌اندازی استودیوی مجازی تا حمایت از 200 کارگر آسیب‌دیده از کرونا

هیئتی در شهرستان فسا از ابتدای شیوع کرونا و در پی اقداماتی جهادگونه، ۲۰۰ کارگر آسیب دیده از کرونا را در شهر خود شناسایی کرده و آنها را مورد حمایت قرار داده است.

اقدام متفاوت جهادگران فارس؛ از راه‌اندازی استودیوی مجازی تا حمایت از 200 کارگر آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، چهره نگرانش مدتی می‌شود که رنگ لبخند به خود ندیده است. دستان پرتوان و زحمتکشی که نان بازویش را برای همسر و فرزندانش به ارمغان می‌برد، همان نان بخور و نمیری که شادی را در خانه می‌گستراند و امید را زنده نگه می‌دارد. مدتی است اما زیر سایه شوم کرونا دیگر لبخند در همان خانه ۵۰ متری که همیشه مامنی از شادی و نشاط بود موج نمی‌زند.

آن خانه کوچک و صمیمی حالا پر شده است از رخوت و سستی و اشک‌های نریخته‌ای که بیشتر به یک بغض نترکیده می‌ماند... بازی و شور و نشاط بچه‌ها جای خودش را به نگاه‌های معصومانه‌ای داده است که هزارو یک سوال نپرسیده و بی‌پاسخ در آن موج می‌زند و دستان خالی پدر کارگری که کسب و کارش در سایه کرونا حسابی کساد شده است.

 

روحیه نوع‌دوستی و کمک‌رسانی به نیازمندان از دیرباز تا امروز همواره در جای‌جای میهن عزیزمان وجود داشته است. در این میان، استان فارس با داشتن خیرین بسیار در سطح کشور زبانزد است و در همه زمینه‌های امور خیر حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

این مهم را بارها و بارها در زمان‌های بحرانی به چشم دیده‌ایم از سیل و زلزله گرفته تا کمک به ساخت مسجد و بیمارستان. از دستگیری نیازمندان تا کمک به ساخت مسکن برای افراد بی‌سرپناه که نمونه‌های بسیاری از آن موجود است.

شیوع کرونا آخرین نمونه‌ای از این بحران‌هاست که بیش از ۸ ماه است با آن دست به گریبان هستیم، بحرانی که بار دیگر نشان داد مردم دیار فارس همچون سراسر کشور برای دستگیری از هموطنان‌شان هیچ‌گاه شانه خالی نمی‌کنند.

 

کرونایی که سبب شد همت و مردانگی بسیاری به نمایش گذاشته شود و عده‌ای خود را در این آزمون بزرگ مورد آزمایش قرار دهند. اینجا فارس است، استانی که آوازه مهمان‌نوازی‌اش گواهی بر ادعای نوع‌دوستی است. فارسی که همواره در امور این‌چنینی پیشتاز بوده و هست.

صدها گروه جهادی در پی شیوع کرونا اقدامات بسیاری را به صورت خودجوش و داوطلبانه انجام دادند که بسیاری از آنها همچنان هم گمنام مانده‌اند. از تهیه بسته‌های غذایی تا پخت و پز نان و غذای گرم گرفته تا تهیه و توزیع ماسک و موادضدعفونی‌کننده و گندزدایی معابر و خیابان‌ها.

 

در این میان اما، برخی کمی متفاوت‌تر عمل کردند، آنهایی که در این ورطه آزمایش سربلند بیرون آمدند و آخرت را برای خود خریدند.

صدها گروه جهادی در پی شیوع کرونا اقدامات بسیاری را به صورت خودجوش و داوطلبانه انجام دادند که بسیاری از آنها همچنان هم گمنام مانده‌اند

شاید در میان سیل کمک‌های مومنانه و رزمایش مساوات، شناسایی تعدادی کارگر در شهری از استان فارس برای رفع و رجوع کردن مشکلات معیشت روزمره کار جالب‌تری باشد.

آری، این همان گشودن گره کور از سفره خانه ۵۰ متری است که شور و نشاط مدتی است در آن به فراموشی سپرده شده است. کارگرانی که در این آشفته بازار، آسیب بسیار دیدند و از کار بیکار شدند.

هیئتی در شهرستان فسا در استان پهناور فارس از ابتدای کرونا و در پی تلاش‌ها و اقداماتی جهادگونه، تعداد ۲۰۰ کارگر را در شهر خود شناسایی کرده که به دلیل کرونا آسیب دیده و از کار بیکار شده‌اند.

کارگرانی که به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه به لحاظ درآمدی همواره مظلوم واقع شده‌اند و در بحبوحه کرونا هم اولین گروهی بودند و زندگی‌شان با مشکل رو به رو شد.

از این روز مسوول هیئت روضه‌العباس فسا به همراه تعدادی از اعضای هیئت اقدام به تامین هزینه‌های زندگی این کارگران و تلاش برای برگرداندن آنها به زندگی در این شرایط سخت کردند که به نظر می‌رسد اقدام ارزنده‌ای است که از چشم برخی خیرین دور نمانده است.

 

حجت‌الاسلام مهرداد جعفری، در گفت‌و‌گو با فارس از اعطای تسهیلات ۲ میلیون تومانی به خانواده‌های نیازمند در این راستا خبر داد و گفت: شاید ۲ میلیون تومان مبلغ بالایی نباشد، اما قطعا برای خانواده‌های محروم و آسیب‌دیده‌ای که این روزها به سختی روزگار می‌گذرانند کمک خرجی خواهد بود و ما به همت اعضای گروه آنچه در توان داشتیم به‌ کار گرفتیم تا گرهی هرچند کوچک را بگشاییم.

 او در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرنگار فارس از مشقت زندگی در روزهای کرونایی سخن می‌گوید و آبرویی که طی این سال‌ها با حقوق کارگری آن را جمع کرده است.عباسی یکی از کارگران مورد حمایت این هیئت است‌. وی که ساکن شهرستان فسا است در یک بیرون‌بر کار می‌کرد که پس از پیدا شدن سروکله کرونا و تعطیلی مغازه از کار بیکار شده است.

وی ضمن تشکر از مسوول این هیئت و همه خیرینی که کارگران را در این روزهای سخت از یاد نبردند، گفت: خوشحالم که در ایام بیکاری علی‌رغم تلاش برای پیدا کردن کار جایگزین، این بزرگواران اجازه ندادند شرمنده همسر و فرزندانم شوم‌.

 در ایام کرونا، قرنطینه خانگی، تعطیلی مدارس و کلاس‌ها در نوع خود سختی‌ها و مشکلاتی را برای خانواده‌ها در پر کردن اوقات فراغت فرزندانشان به دنبال داشته است. در کنار اقداماتی که هر خانواده برای پر کردن اوقات فراغت فرزندانش در نظر می‌گیرد، گروه جهادی یاد شده در فسا در اقدامی کمیاب استودیویی مجازی راه‌اندازی و برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده است.

تهیه و توزیع دو هزار بسته معیشتی، قربانی کردن ۴۰ راس گوسفند جهت اطعام نیازمندان، برگزاری مسابقه کتابخوانی جهت ترویج فرهنگ مطالعه، طبخ و توزیع پنج هزار پرس غذای گرم و توزیع میان نیازمندان نیز از دیگر اقدامات هیئت روضه‌العباس فسا است

اجرای برنامه‌های طنز و مسابقات سرگرم‌کننده با حضور تعداد اندکی شرکت‌کننده به جهت رعایت پروتکل‌ها جهت تزریق روحیه شادی و نشاط به افراد به ویژه کودکان و نوجوانان مهم‌ترین هدف اجرای این برنامه بوده است.

جعفری، با اشاره به اینکه این برنامه در بستر فضای مجازی به صورت زنده (live) و ضبط شده از طریق اینستاگرام در اختیار مردم فسا قرار داده شده است، افزود: علاوه بر اینها انجام اقدامات معمول همچون تهیه و توزیع دو هزار بسته معیشتی، قربانی کردن ۴۰ راس گوسفند جهت اطعام نیازمندان، راه‌اندازی کاروان‌های شادی در اعیاد، برگزاری مسابقه کتابخوانی جهت ترویج فرهنگ مطالعه، طبخ و توزیع پنج هزار پرس غذای گرم و توزیع میان نیازمندان نیز گوشه‌ای از دیگر اقدامات هیئت روضه‌العباس شهرستان فسا است.

چه زیبا که در ایام ماه محرم هم نیازمندان را از یاد نبریم و با دستگیری از آنها آخرت بهتری را برای خود رقم بزنیم چرا که امروز نذرهایی مطرح است که می‌تواند گره‌گشا باشد و حال دل بسیاری از افراد را در همین گوشه و کنار شهر و روستاهای اطرافمان خوب کند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول