اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات در زنجان

حوزه انتخابیه زنجان و طارم یکی از 21 حوزه انتخابیه باقی مانده برای دور دوم انتخابات است و با پیش‌بینی 319 شعبه اخذ رأی، شمارش معکوس برای رقابت دو کاندیدای باقی مانده در این دوره از رقابت‌ها آغاز شده است.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ شهریور همزمان در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه شامل ۲۴ شهرستان برگزار می‌شود.

این انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم، میانه، لنجان، کرج، بیجار، دهلران، سمیرم، اسلام‌آباد غرب، کردکوی، کرمانشاه و اهواز به دور دوم کشیده شده و در حوزه انتخابیه زنجان و طارم قرار است برای دور دوم آقایان حجت‌الاسلام شیخ مهدی باقری و نبی‌الله محمدی با هم رقابت خواهند کرد.

حال همه برنامه‌‌ریزی‌ها در استان زنجان برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در حال انجام است تا پنجمین عضو مجمع نمایندگان استان زنجان برای آغاز فعالیت خود در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم برگزاری هر چه باشکوه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دور نخست این دوره از انتخابات انتخاباتی سالم و پرشور برگزار شد.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه کاندیداهای دوره دوم در برنامه‌ای که از طریق صدا و سیما در نظر گرفته شده فرصت خواهند داشت برنامه‌های خود را ارائه دهند، عنوان کرد: این برنامه در سه زمان مشخص شده پخش خواهد شد.

وی از پیش‌بینی برنامه در رادیو برای دو کاندیدای انتخابات خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تبلیغات در فضای مجازی و منطبق با قانون انجام می‌شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: به منظور پرهیز از برگزاری تجمعات و پیشگیری از شیوع کرونا کاندیداهای انتخابی ستاد انتخاباتی نخواهند داشت.

وی به برگزاری دور دوم انتخابات در روز ۲۱ شهریورماه مطابق با برنامه‌ریزی‌ها و برابر پروتکل‌های ابلاغی اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ سالی انتخابات به تعویق نیفتاده و در شرایط بمباران نیز انتخابات برگزار شده است.

برگزاری انتخابات دور دوم در 319 شعبه
فرماندار شهرستان زنجان نیز با اشاره به برگزاری با شکوه و موفق مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این انتخابات در دور نخست بدون کم‌ترین مسئله‌ای برگزار شد.

رضا عسگری  با اشاره به برگزاری انتخابات مطلوب و موفق در دور نخست بیان کرد: انتخابات خوبی برگزار شد و هیچ شکایت مستندی در این دوره ارائه نشد.

وی از برپایی ۳۱۹ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات خبر داد و افزود: ۲۵۶ شعبه در مرکز حوزه زنجان و بقیه شعب در طارم خواهد شد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه ۱۲۵ شعبه به صورت سیار برای استان زنجان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۱۹۴ شعبه ثابت نیز در این مراکز در نظر گرفته شده است.

عسگری با اشاره به اینکه ۱۲۴ شعبه روستایی برای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۱۹۵ شعبه شهری نیز برای اخذ رأی شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه همه اقلام و امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات تامین شده است، تصریح کرد: همه چیز آماده است و در زمان مقتضی، به کار گرفته خواهد شد.

فرماندار شهرستان زنجان از پیش‌بینی دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک برای دور دوم انتخابات نیز خبر داد و گفت: استعلام آنلاین، پیشگیری از رأی‌های تکراری، شناسنامه‌های جعلی و افراد فوت شده یکی از ویژگی‌های این دستگاه‌ها است.

رأی مردم حق الناس است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه قانون فصل‌الخطاب است، اظهار کرد: رأی مردم حق‌الناس است.

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابان باید نگاه مساوی به دو کاندیداها داشت، عنوان کرد: انتخابات ۲۱ شهریور در زنجان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دور دوم انتخابات در ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد، ادامه داد: شعب اخذ رأی از ۸ صبح تا ۱۸ عصر برای اخذ رأی دایر بوده و تمدید نخواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان از عدم برپایی ستاد انتخاباتی با توجه به شرایط موجود یاد کرد و گفت: کاندیداها از برگزاری جلسات انتخاباتی در منازل و مجالس خودداری کنند.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه تبلیغات از طریق صدا و سیما و فضای مجازی خواهد بود، خاطر نشان کرد: کمیسیون نظارت بر عملکرد داوطلبان برای نظارت دقیق بر نحوه تبلیغات در فضای مجازی تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان کانال‌های تعریف شده در فضای مجازی باید مدیر مشخص را معرفی کنند، تاکید کرد: حتما در این زمینه نظارت بر عملکرد کاندیداها انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات حتما باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، ادامه داد: همچنین در روز انتخابات، از استامپ استفاده نخواهد شد.

برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی خود یکی از چالش‌ها در این دوره از انتخابات است که نیازمند برنامه‌ریزی است به همین منظور در این دوره تبلیغات فیزیکی و خیابانی انجام نمی‌شود و کاندیداها تنها در بستر مجازی فرصت معرفی برنامه‌های خود را خواهند داشت.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول