اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

امکان ارائه خدمات تخصصی پزشکی به کشورهای منطقه با دورا پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این امکان را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم که در سایه حمایت وزارت بهداشت و درمان به کشورهای منطقه خدمات تخصصی پزشکی از راه دور ارائه کنیم.

امکان ارائه خدمات تخصصی پزشکی به کشورهای منطقه با دورا پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمدحسین بحرینی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سامانه پزشکی از راه دور کلان منطقه ۹ آمایشی کشور ویژه ارائه خدمات پزشکی که در بیمارستان امام رضا(ع) به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور افتتاح شد، اظهار کرد: اهمیت ارائه خدمات پزشکی از راه دور به‌خصوص در دوره شیوع کووید۱۹ بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به‌عنوان کلان منطقه ۹ کشور از ابتدای ابلاغ این ضرورت در خرداد ماه گذشته پروژه دورا پزشکی را برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کرد و تمام دانشگاه‌ها و رؤسای بیمارستان‌های این کلان منطقه با تمام اهتمام و انرژی خود در این برنامه شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه این پروژه از سه گام جامع برخوردار است، در تشریح این سه گام گفت: گام نخست در زمینه خدمات مشاوره پزشکی، درمانی،  تخصصی و ویزیت از راه دور بیمار و بستری بیماران کووید۱۹ و خدمات سرپایی است و در گام دوم در زمینه خدمات پاتولوژی است و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف ۶ ماه آینده به گام سوم هم برسیم.

بحرینی در توضیح گام نخست در جهت راه‌اندازی این پروژه عنوان کرد: ما توانستیم ۱۴ ایستگاه را به تجهیزات لازم مجهز کنیم و در قالب ایستگاه مرجع در بیمارستان مشورت دهنده و بیمارستان یا مرکز درمانی دریافت‌کننده خدمات مشاوره که عمدتا در مناطق محروم و مرزی واقع شده‌اند، خدمات ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در این گام اول در ایستگاه مرجع برای بیماران کووید ۱۹ امکان ویزیت از راه دور فراهم است و پزشک مشاور به صورت مجازی و از طریق سامانه می‌تواند با پزشک درمانگر و بیمار تعامل برقرار کند.

وی ادامه داد: در سطح کلان منطقه ۹ از طریق ابزارهایی همچون سامانه خدمات پزشکی و سایت اطلاع‌رسانی می‌توان به تبادل اطلاعات پرداخت و به‌زودی تمام خدمات پزشکی قابل پایش می‌شود‌.

بحرینی با بیان اینکه از جمله نقطه قوت این برنامه مشارکتی تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه ۹ است، ابراز کرد: جهت الگوسازی برای سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تمام اقدامات مستندسازی شده و کارها برای تحقق این پروژه بر اساس نظر کارشناسان بومی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بومی بودن این سامانه تصریح کرد: تمام شبکه خدمات را بر مبنای نظام ارجاع در حال شکل دادن هستیم و با فعال‌سازی ۶۸ بیمارستان از توان تمام متخصصان کلان منطقه ۹ بهره بردیم.

وی تاکید کرد: ساختار این پروژه را انجام می‌دهیم که با حمایت وزارت بهداشت و درمان بتوانیم امکان  آمادگی ارائه خدمات به کشورهای سطح منطقه را نیز داشته باشیم و آماده هستیم این خدمات را در سطحی وسیع‌تر در گام‌های دوم و سوم ارائه دهیم.

بحرینی متذکر شد: با افتتاح این پروژه خدمات پزشکی و درمانی تخصصی به سهولت در مناطق محروم و مرزی کشور در دسترس هم‌وطنان است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول