اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افزایش اهدای خون در عاشورا و تاسوعای حسینی

مدیرکل انتقال خون استان قم از افزایش 2 درصدی اهدای خون در عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد.

افزایش اهدای خون در عاشورا و تاسوعای حسینی

مرتضی نوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به میزان مطلوب اهدای خون در 5 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: طی این مدت حدود 17 هزار نفر اهدای خون داشتند که حدود یک درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی یادآور شد: حدود 4 درصد از اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند ولی لازم است بانوان مشارکت بیشتری در زمینه اهدای خون داشته باشند زیرا هیچ محدودیتی نسبت به آقایان در اهدای خون ندارند و می‌توانند مشارکت خود را افزایش دهند.

مدیرکل انتقال خون استان قم خاطرنشان کرد: میزان ارسال فرآورده‌های خونی به بیمارستان‌ها 7 درصد افزایش پیدا کرده ولی این اندازه رشد اهدای خون نداشتیم.

وی از رشد 2 درصدی اهدای خون در عاشورا و تاسوعای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: توصیه می‌شود اهدای خون تنها به این دو روز محدود نشود و داوطلبان در طول ایام سال به مراکز مراجعه داشته باشند.

نوریان با اشاره به پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی گفت: اگر داوطلبان می‌خواهند نذری در زمینه اهدای خون ادا کنند در این بازه زمانی برای ادای نذر مراجعه کنند تا بتوانیم مصرف خون بهینه داشته باشیم و میزان ضایعات خون کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: مصرف خون به تدریج صورت می‌گیرد و این امر به نفع بیمار است بنابراین از مردم درخواست می‌شود که پویش نذر خون را در نظر بگیرند و تا اربعین حسینی به صورت مستمر به دو مرکز اهدای خون استان مراجعه کنند. مرکز 15 خرداد روزهای یکشنبه و سه شنبه از 7:30 تا 17:30 پذیرای اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمر سلول‌های خونی محدود است، نیاز به اهدای همیشگی و مستمر خون وجود دارد.

وی با بیان اینکه ذخایر خونی استان مطلوب است، گفت: پاسخگویی به مراکز درمانی 100 درصد است و مشکلی در نظر تأمین خون استان نداریم.

نوریان عنوان کرد: حدود 57 درصد از اهداکنندگان خون مستمر هستند و بیش از دو بار در سال اهدای خون دارند. آقایان چهار بار در سال و بانوان سه بار در سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند که شاخص خوبی است.

انتهای پیام/78003*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول