اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم برترین هیأت سه‌گانه ایران شد

هیأت سه‌گانه (ترای‌اتلون) استان قم از سوی فدراسیون ورزش سه‌گانه به واسطه عملکرد موفق و مثبت خود در سال 1398، عنوان برترین هیأت کشور را کسب کرد.

قم برترین هیأت سه‌گانه ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ورزش سه‌گانه که اخیرا با اعلام رسمی فدراسیون به ترای‌اتلون تغییر نامه داده، یک رشته ترکیبی است که ورزشکاران حاضر در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر مسابقه می‌دهند، در حالی که مراحل رقابت شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو است، ضمن اینکه مسافت هر یک از این مراحل با توجه به نوع رقابت متغیّر است.

ورزش سه‌گانه یا ترای‌اتلون از سال 2000 در هر دو قسمت آقایان و بانوان وارد برنامه بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی بازی‌های المپیک شده و مسابقات بین‌المللی آن شامل چند مسافت اصلی است، در شرایطی که این رشته از سال 1380 وارد ایران شده و دو سال بعد به عنوان انجمن ورزش سه‌گانه به کنفدراسیون آسیا معرفی شد.

این در حالی است که پس از مشخص شدن سرپرست فدراسیون سه‌گانه در سال 1385 و تدوین اساسنامه، حدود یک سال بعد فدراسیون ورزش سه‌گانه به عنوان بیست و یکمین عضو به کنفدراسیون سه‌گانه آسیا پیوست و نخستین دوره لیگ ورزش سه‌گانه باشگاه‌های کشور در سال ۱۳۸۷ با رقابت ۲۱ تیم به انجام رسید و قم از همان ابتدا یکی از استان‌های پیشرو در توسعه این رشته بود.

با توجه به اینکه سه‌گانه به فضاهای اختصاصی برای رقابت در سه رشته شنا، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری نیاز دارد، در یک دهه اخیر با توجه به تعاملی که اداره کل ورزش و جوانان استان قم با نیروی انتظامی داشت، مدیریت این هیأت ورزشی بیشتر در این نیروی نظامی بود چنانکه سردار توکلی و سردار مجتبایی فرماندهان سابق این نیرو سابقه ریاست هیأت سه‌گانه قم را دارند.

اما در انتخابات زمستان سال 1387 هیأت سه‌گانه استان قم محمدکاظم حججی یکی از چهره‌های شناخته شده و با سابقه ورزش قم در رشته دوچرخه‌سواری که در حال حاضر یکی از مربیان و داوران شاخص این رشته محسوب می‌شود و در رشته سه‌گانه نیز سوابق قابل توجهی دارد و داور بین‌المللی سه‌گانه است، به عنوان رئیس این هیأت ورزشی برگزیده شد.

عملکرد هیأت ترای‌اتلون قم در نخستین سال ریاست حججی با حضور مداوم در برنامه‌های فدراسیون شامل رقابت‌های مختلف کشوری، میزبانی از مسابقات لیگ و قهرمانی کشور، اعزام‌های متعدد و برگزاری مسابقات گوناگون استانی در کنار برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و حضور داوران قمی در میادین مختلف موجب شد تا فدراسیون ترای‌اتلون بر اساس ارزیابی عملکرد سال 1398 هیات‌های استانی سراسر کشور، هیأت قم را به عنوان برترین هیأت ایران معرفی کند.

فدراسیون ترای‌اتلون پس از دریافت گزارش عملکرد هیات‌های استانی و بررسی نهایی مستندات ارائه شده توسط هیات‌ها، گزارش نهایی عملکرد سال 1398 را تکمیل و پنج هیأت برتر رتبه‌بندی سال 1398 را در حالی اعلام کرد که قم و اصفهان به صورت مشترک در صدر ایستاده‌اند، آذربایجان شرقی و کرمانشاه مشترکا دوم هستند و زنجان در جایگاه سوم قرار دارد.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول