اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

راه‌اندازی رشته‌های جدید متناسب با اقلیم گیلان توسط دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و مختلف گیلان در حوزه‌های مختلف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خود را برای راه‌اندازی رشته‌های صنایع‌دستی، آموزش پرستاری و دامپزشکی در گیلان اعلام می‌کند.

راه‌اندازی رشته‌های جدید متناسب با اقلیم گیلان توسط دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی طهرانچی صبح امروز در دیدار با استاندار گیلان در محل استانداری گیلان با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی گیلان در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: ظرفیت گیلان به‌گونه‌ای است که می‌توان با توجه به نیاز این استان و تأثیرگذاری آن اقدام به افزایش رشته‌های دانشگاهی جدید در گیلان اقدام کرد.

وی تفاوت دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه‌ها را در رویکرد و کارکرد آن دانست و گفت: دانشگاه آزاد جهت‌گیری‌های خود را متناسب با نیاز مردم در نقاط مختلف کشور تنظیم می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به  آمادگی دانشگاه آزاد برای ایجاد رشته‌های صنایع‌دستی متناسب با زیست‌بوم منطقه، آموزش پرستاری و دامپزشکی در استان گیلان بیان کرد: جایگاه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در گیلان خالی است و باید این خلأ پر شود.

وی راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری در گیلان را گامی در مسیر توسعه فعالیت‌های پژوهش محور و فناورانه در این استان دانست و گفت: باید مطالعات این بخش را به سمت‌وسوی اشتغال، مهارت‌آموزی و تولید ثروت سوق دهیم.

وی با تأکید بر ارتقای سطح کیفی آموزشی در سطح کشور افزود: توسعه کیفی هوشمند در امر آموزش ازجمله اهدافی است که دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کند.

 

ضرورت نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد در اشتغال و تولید ثروت

استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به پیشینه علمی و فرهنگی گیلانیان اظهار کرد: گیلان در بسیاری از شاخص‌های مهم توسعه و پیشرفت کشور اعم از اجتماعی و فرهنگی، تأثیرگذار بوده و در تحولات سیاسی نیز نقش بسزایی ایفا کرده است.

ارسلان زارع با بیان اینکه گیلانیان در عرصه سازندگی و توسعه کشور در بسیاری از شاخص‌ها فراتر از سهم جمعیتی خود عمل کرده‌اند، تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز رشته‌های تحصیلی و مراکز آموزش عالی متعددی در استان شکل‌گرفته که فارغ‌التحصیلان آن در کشور رتبه‌هایی خوبی به خود اختصاص داده‌اند و در رقابت‌های علمی، المپیادی و جشنواره‌ها همواره جایگاه ممتازی کسب می‌کنند.

وی با اشاره به تولید مقالات و انجام پژوهش‌های فناورانه از سوی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در استان گفت: مطالبات مردم و مسؤولان از دانشگاه آزاد به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دنیا فراتر از کارکردهای امروز بوده و لازم است فعالیت‌های این دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ هدایت شود.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در اشتغال و تولید ثروت همسو باسیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بر اساس اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی گیلان بیان کرد: راه‌اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد استان، امری لازم است و می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در این مسیر بهره گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به مراودات اجتماعی و ارتباطات خوب سیاسی و اقتصادی گیلان با کشورهای همسایه شمالی، با راه‌اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در استان؛ طی مدت کوتاهی شاهد جهش علمی در این بخش باشیم.

استاندار گیلان به کیفیت آموزش دانشگاه آزاد در جریان شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، شاهد حفظ کیفیت در امر آموزش در دانشگاه آزاد بودیم که قابل‌تقدیر است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول