اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت 4 هزار مرکز نیکوکاری در کشور/ واگذاری 30 درصد افراد تحت پوشش به مراکز نیکوکاری

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه هم‌اکنون چهار هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال است، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که این تعداد تا پایان سال به هشت هزار مرکز افزایش پیدا کند.

فعالیت 4 هزار مرکز نیکوکاری در کشور/ واگذاری 30 درصد افراد تحت پوشش به مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی بختیاری امروز در آئین افتتاح مرکز نیکوکاری حضرت فاطمه زهرا(س) واقع در حوزه علمیه خواهران شهرکرد، با بیان اینکه هم‌اکنون 4 هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال است، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که این تعداد تا پایان سال به 8 هزار مرکز افزایش پیدا کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری در راستای مردمی کردن امدادرسانی مردم در کشور راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: مراکز نیکوکاری مسجدمحور هستند و با همکاری هیأت امنا و امام جماعت برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد می‌شود به طوری که صندوق صدقات محل در اختیار این هیأت قرار می‌گیرد تا نیازمندان محل پوشش داده شوند.

سرپرست 60 درصد خانواده‌های تحت پوشش خانم هستند

وی افزود: افراد تحت پوشش این مراکز شامل مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و افراد غیرپوشش نهادهای حمایتی هستند و با توجه به شناخت بیشتر از اهالی محل کمک‌رسانی دقیق و به موقع انجام می‌شود.

بختیاری عنوان کرد: سرپرست 60 تا 65 درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خانم‌ها هستند از این‌رو در تلاش هستیم از بانوان طلبه به عنوان مشاور و مددکار اجتماعی برای این گونه مددجویان بهره بگیریم.

وی توضیح داد: در تلاش هستیم تا پایان برنامه پنجم ششم توسعه اداره 30 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم.

ارائه تبلیت به دانش‌آموزان تحت پوشش

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مدارس پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌ها در مرکز کمیته امداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این خیرین، مراکز نیکوکاری و ستاد اجرایی فرمان امام یک میلیون بسته کمک آموزشی تهیه کرده است، گفت: از این تعداد 200 هزار بسته در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

بختیاری با بیان اینکه برای استفاده مددجویان کمیته امداد از ابزار الکترونیکی و بهره‌مندی از سامانه شاد 50 هزار تبلت نیاز داشتیم که برای تهیه این تعداد با ستاد اجرایی فرمان امام قرارداد بستیم، اضافه کرد: علاوه بر این ستاد اجرایی فرمان امام 10 هزار تبلت بلاعوض در اختیار ما گذاشت و 14 هزار تبلت توسط بنیاد مستضعفان و 25 هزار توسط اپراتورها در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول