اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رفع مشکل معارضی املاک کوی شهرک ولی‌عصر اراک با دستور وزیر راه و شهرسازی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی دولت از معارض بودن در املاک واقع در کوی شهرک ولی‌عصر اراک کنار خواهد کشید.

رفع مشکل معارضی املاک کوی شهرک ولی‌عصر اراک با دستور وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسن آصفری ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس و دیدار و گفت‌وگو با مدیر و خبرنگاران این خبرگزاری اظهار کرد: متاسفانه قیمت مسکن در شهر اراک بسیار بی‌منطق بالا رفته و در برخی مناطق با قیمت‌‌های مسکن در زعفرانیه و سعادت آباد و ولنجک تهران برابری می‌کند که این منطقی و پذیرفتنی نیست.

 وی تصریح کرد: یکی از دلایل گرانی مسکن در شهر اراک عدم توجه مسوولان امر به حوزه مسکن  است، زمین لازم برای ساخت و ساز در اختیار مردم قرار گذاشته نشد که پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته تا بتوانیم ساخت و ساز ارزان در شهر را با اختصاص زمین مناسب داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: در منطقه فوتبال چهار سال گذشته پیگیری‌هایی شده بود که سند مالکیت در اختیار مردم قرار گیرد، متاسفانه با وجود گذشت چندین سال تنها 700 واحد سنددار شده‌اند که اقدامات لازم برای رفع مشکل صدور اسناد مالکیت املاک واقع در این منطقه مجدد در دستور کار قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

آصفری  تاکید کرد: تمام املاک واقع در کوی فوتبال سنددار  و مشکل اسناد این واحدها برطرف خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به معارض بودن دولت در شهرک ولی‌عصر اراک بیان کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی قرار بر این شد دولت از معارض بودن برای خانه‌های مردم این منطقه دست بردارد، 30 هزار واحد در این منطقه مشکل معارض دارند که تلاش داریم با پیاده‌سازی دستور وزیر مشکل واحدهای مسکونی این منطقه را نیز برطرف کنیم که کمک بزرگی به مردم خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس همچنین با اشاره به وضعیت آب شهر اراک خاطرنشان کرد: از سه ماه گذشته جلسات متعددی برای برخورداری مردم شهر اراک از آب سدکمال صالح با مسوولان مربوطه برگزار کردیم، در حال حاضر تنها 47 درصد مردم از آب این سد استفاده می‌کنند که با اقدامات صورت گرفته 900 متر رینگ لوله آب از غرب به شرق به زودی وصل خواهد شد که با اجرایی شدن آن جمعیت زیادی از مردم شرق اراک از آب این سد برخوردار می‌شوند، همچنین عملیات انتقال آب از شمال به جنوب نیز با اعتباری 4 میلیارد تومان به زودی آغاز می‌شود و قول می‌دهیم تا پایان سال همه مردم از آب سد کمال صالح بهره‌مند شوند.

آصفری افزود: تقاطع سنجان نیز چندین سال به صورت نیمه کاره رها شده بود که پیش بینی می‌شود با رفع مشکلات تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: همچنین پروژه بیمارستان ولی عصر که سه سال به صورت نیمه کاره رها شده بود، 150 میلیارد تومان اعتبار برای آن جذب شد، دولت قول داده تا سال 1400 این طرح را به اتمام برساند، 600 میلیون تومان اعتبار برای خرید 20 تخت ای‌سی‌یو جذب شده،  و بخش دیالیز بیمارستان امیرکبیر با 24 تخت با پیگیری‌های متعدد راه‌اندازی خواهد شد، ضمن اینکه سه دستگاه سی‌تی اسکن برای بیمارستان‌های امیرکبیر، خنداب و کمیجان نیز خریداری خواهد شد،  نبود دستگاه اکسیژن ساز بیماران کرونایی  یکی از مشکلات جدی استان بود که خریداری و نصب شد و به زودی یکی از چهار دستگاه شوکر بیماران کرونایی کشور وارد استان خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب ادامه داد: نشست‌های متعددی با وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، بهداشت و راه وشهرسازی برای حل مشکلات استان داشتیم که نتایج ارزشمندی برای استان به همراه داشته است، تلاش داریم با سایر وزرا نیز نشست‌هایی در خصوص رفع مشکلات کشور و استان داشته و در مجلس از آنها پاسخ بخواهیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول