اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمک‌های مومنانه در کردستان تجلی نوعدوستی /سپاه پیشقراول نهضت کمک به نیازمندان

کمک‌های مومنانه سپاه بیت‌المقدس ویژه کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در پی فرمایش مقام معظم رهبری از همان روزهای نخست شروع شده و تا امروز با قوت و قدرت ادامه دارد.

کمک‌های مومنانه در کردستان تجلی نوعدوستی /سپاه پیشقراول نهضت کمک به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بیش از 7 ماه از مواجه مردم با ویروس کرونا می‌گذرد، روزهای سختی که بر جهان بشریت به خاطر شیوع این ویروس گذشت کم نبوده ویروسی که طی این چند ماه تعداد زیادی را به کام مرگ کشاند.

کرونا در این بازه چند ماهه هر روز روی جدیدی از خود را نشان داد و  جهانی را درگیر خود کرده است و همچنان بر جان و روح انسان‌ها می‌تازد.

روزها و ماه‌ها می‌گذرد و حساسیت‌ها نسبت به کرونا تا حدود زیادی کم‌رنگ شده است، این ویروس هر روز در یک نقطه از جهان و کشور اوج می‌گیرد.

برخی استان‌ها در وضعیت هشدار و قرمز و برخی نیز زرد و نارنجی هستند اما با وجود تمام این مشکلات و سختی‌ها زندگی باید جریان داشته باشد.

در این روزهای سخت شاهد بودیم که برخی‌ها هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا از کاروان مهربانی و بذل مهر جا نمانند، در این روزها نذری روزهای محرم هم رنگ و بوی دیگری داشت.

ایرانی‌ها در طول تاریخ همیشه مردمانی از جنس سخاوت بوده‌اند سخاوتی که با پوست و خون و جانشان آمیخته است و دل‌هایشان را لبریز از عاطفه کرده است.

عزم‌ها از روزی که فرمان رسید که باید رزمایشی بزرگ در کشور برای کمک به اقشار نیازمند و آسیب پذیران از کرونا ویروس برگزار شود، جزم شد، لبیک به ندای رهبری همه را پای کار آورد تا بار دیگر نشان دهند ایرانی جماعت مردان و زنان روزهای سخت هستند.

بعد از تاکید رهبر انقلاب اسلامی در پیام نیمه شعبان مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی به اقشار آسیب‌دیده در جریان کرونا، یک ‌میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع این بیماری در نظر گرفته شد و استان‌ها نیز برای شناسایی افراد نیازمند و آسیب‌دیده دست به کار شدند.

«کمک‌های مومنانه» سپاه بیت‌المقدس ویژه کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در پی فرمایش مقام معظم رهبری از همان روزهای نخست شروع شده و تا امروز با قوت و قدرت ادامه دارد.

سبزپوشان سپاه در این روزهای سخت کرونایی در راه خدمت به مردم، با کمک‌های بی‌منت خود، لبخند و امید را بر لبان نیازمندان شکفتند.

گام نخست

در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه سپاه بیت‌المقدس ۱۵ هزار و ۱۷۰ بسته معیشتی به ارزش ۴ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان تهیه و توزیع شد، در مرحله دوم نیز در فاصله زمانی بسیار کوتاهی از مرحله نخست در استان کلید خورد و طی آن ۱۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر استان کردستان توزیع شد.

تقدیم یاران در مسیر خدمت به نیازمندان

در یازدهم ماه مبارک رمضان امسال سه تن از سبزپوشان سپاه استان در راستای لبیک به فرمان فرمانده کل قوا، برای کمک به نیازمندان راهی روستاهای محروم دیواندره شدند تا سفره نیازمندان در ماه مهمانی خدا خالی نماند.

این سفر پنجره‌ای رو به بهشت را به روی شهید شکیبا سلیمی و دو سبزپوش سپاهی دیگر گشود و سبک‌بال شهد شیرین شهادت را نوشیدند و آسمانی شدند.

علمداران شهدا 

چند روزی از تقدیم خون همرزمانشان که در میدان دو جهاد، «جهاد اکبر با نفس و جهاد تامین امنیت و خدمت به مردم» به دست ضدانقلاب به شهادت رسیدند و آسمانی شدند، نمی‌گذشت که به نام نامی‌شان مراسم مهربانی و سخاوت دیگری به پا کردند تا نشان دهند در تبعیت از مولا و مقتدایشان و مسیر عشق و خدمت به مردم هرگز از پای نمی‌نشینند و خستگی و غم نبود یارانشان آنها را در طی این طریق سست نخواهد کرد.

۱۵ هزار بسته معیشتی هم در این مرحله به دست نیازمندان کردستانی که از قبل شناسایی شده بودند رسید و با توزیع آن در مجموع ۳۸ هزار و ۶۷۰ خانوار نیازمند در قالب این سه مرحله زیرپوشش قرار گرفتند.

این کمک‌ها همچنان ادامه دارد، سفره سخاوت که به فرمان رهبر انقلاب در کشور برای کمک به نیازمندان در کشور گسترده شده است خلاءها را پوشش می‌دهد..

نیاز به خون برای ادامه حیات شرایط کرونایی و غیرکرونایی نمی‌شناسد اگر خون نباشد گل وجودشان پژمرده می‌شود و مرگ زندگی‌شان را به کام خود می‌کشد.

زنگ خطر کمبود خون و فرآورده‌های خونی در استان داشت به صدا در می‌آمد که مرحله چهارم رزمایش مواسات و کمک مومنانه پاسداران با توجه به همین موضوع با عنوان پویش «کمک مومنانه با اهدای خون» برگزار شد.

بنا به گفته فرمانده سپاه بیت المقدس مسیر مبارزه با کرونا و حمایت از مردم آسیب دیده از کرونا که تحت پوشش هیچ دستگاه و نهاد حمایتی نیستند همچنان ادامه دارد.

نهضت سراسری

رمضان تمام شد اما تلاش برای کمک به اقشار نیازمند و تحقق فرمان مقام معظم رهبری تا روزی که کرونا ریشه‌کن نشود ادامه دارد، حال سخن از نهضتی سراسری برای کمک به همنوع است حرکتی که در کردستان کلید خورده است...

توزیع بیش از ۹۴۰۰ بسته حمایتی

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، در این مرحله از رزمایش ۹ هزار و ۴۱۲ بسته معیشتی در میان نیازمندان استان توزیع می‌شود.

سردار سیدصادق حسینی با بیان اینکه ارزش ریالی این بسته‌ها 2 میلیارد و 782 میلیون تومان است، اضافه کرد: بخشی از اعتبار تهیه این بسته‌های معیشتی از منابع سپاه و بخشی هم از طریق کمک‌های مردم تامین شده است.

وی با بیان اینکه سپاه همچنین امسال از اوایل ماه محرم تاکنون 12 هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان مناطق حاشیه‌نشین کردستان توزیع کرده است، گفت: علاوه ‌بر این اقلام، 200 بسته لوازم‌التحریر نیز خریداری و میان دانش‌آموزان نیازمند سطح استان که از قبل شناسایی شده‌اند، توزیع خواهد شد.

به گفته وی، سپاه از روز نخست شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان پای کار آمده و تا آخرین لحظه نیز در خدمت مردم خواهد بود.

وی گفت: نوکری مردم را وظیفه خود می‌دانیم و در راستای تحقق فرمان حضرت آقا در برگزاری رزمایش کمک مومنانه از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

سپاه حامی نیازمندان بی‌حامی

مدیرکل کمیته امداد کردستان هم می‌گوید: یکی از ویژگی‌های قابل توجهی کمک‌های مومنانه سپاه بیت‌المقدس، توزیع بین نیازمندانی است که زیرپوشش هیچ دستگاه و نهاد حمایتی نیستند.

محمدرسول شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: قطعا در این جامعه ما هستند افرادی که با وجود شرایط سخت مالی زیرپوشش هیچ کدام از نهادهای حمایتی نبوده و نیاز به حمایت دارند.

وی با بیان اینکه  یکی از فصل‌های مهم معروفات، دستگیری از فقرا به‌ویژه در مواقع گرفتاری و سختی است، گفت: حمایت و دستگیری از نیازمندان به ویژه در شرایط کنونی مورد توجه قرر گرفته و سپاه غیور کردستان در این راستا عملکرد موفق و چشمگیری داشته است.

سنگ‌تمام سپاه در حمایت از نیازمندان 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج هم در این باره اظهار کرد: مواسات و کمک مومنانه که در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید شده است منشا عقلی و نقلی دارد، یعنی هم عقل انسان به کمک مومنانه به هم‌نوع دستور می‌دهد و هم آیات و روایات و سیره‌ی معصومین(ع) بر آن تاکید دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه انفاق به هزینه‌هایی گفته می‌شود که مطابق فرمان الهی خرج شود، افزود:کمک کردن به نیازمند  از سیره برجسته اهل بیت(ع) است و  غیر از ثواب اخروی، پاداش دنیوی نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که باید همه دست به دست هم دهیم و به سیره اهل بیت (ع)  توجه بیشتری داشته و کمک به محرومان و دستگیری از مستضعفین جامعه را به عنوان برنامه روزانه در زندگی هر روز خود قرار دهیم.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: از دیدگاه قرآن کریم که هیچگاه کهنه نمی‌شود‌، عبور از قله‌های سخت، دستگیری از فقرا در ایام تنگنا، کمک به ایتام و یاری‌رساندن به مساکین است که سپاه کردستان و به ویژه دلسوزی‌های سردار حسینی فرمانده سپاه استان و همکاری خیرین این ویژگی‌ها را معنا بخشیده‌اند.

سخن آخر...

سخاوت و مهربانی در میان ایرانیان سقف ندارد این را با برگ زدن ورق‌های این روزهای سخت کرونایی بیش از هر زمانی می‌توان احساس کرد، روزهای سخت و سرد با بارش مهربانی رفته رفته بهار خواهد شد.

7 ماه از شیوع کروناویروس می‌گذرد حساسیت‌ها کم شده است خیلی‌ها با این ویروس ساخته‌اند و زندگی در کنار این مهمان ناخوانده برایشان کاملا عادی شده است، پویش‌های مردمی که برای جمع‌آوری کمک برای نیازمندان در فضاهای مجازی شکل گرفته بود الان کمی کمرنگ شده است اما سپاه در مسیر خدمت به نیازمندانی که هیچ چتر حمایتی بر سرشان نیست، پیشتاز است.

انتهای پیام/2330/71/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول