اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بدهی 1000 میلیاردی صنعت اصفهان به برق/ افزایش 1/5 برابری صرفه‌جویی برق در استان

مدیر عامل برق اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۳۵۰ هزار مشترک خانگی داریم اما بیشترین مطالبات از بخش صنعت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال است.

بدهی 1000 میلیاردی صنعت اصفهان به برق/  افزایش 1/5 برابری صرفه‌جویی برق در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حمید علاقه‌مندان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز موفق شدیم با احداث ۲۰ کیلومتر فیدر و دو ترانسفورماتور عملیات برق‌رسانی به کارخانه کویرمقوا زواره را انجام بدهیم.

مدیرعامل شرکت برق استان اصفهان گفت: پروژه‌های توسعه و سیم کابل در استان داشتیم و موفق شدیم از ابتدای سال تا کنون سامانه هما و کنترل عملیات را در استان ایجاد کنیم تا رفع اشکالات با سرعت انجام شود؛ در تابستان امسال با وجود گرمسیر بودن شهرهای استان اصفهان خاموشی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی در زمینه مصرف برق پیش‌بینی شده که از مهرماه اجرا خواهد شد، تصریح کرد: امسال ۱۳۰ مگاوات در ۲۴ شهرستان اصفهان صرفه‌جویی در مصرف برق انجام شده که نسبت به سال گذشته یک ونیم برابر بوده است.

علاقه‌مندان با اشاره به همکاری کشاورزان در صرفه جویی برق گفت: امسال کشاورزان استان توانستند بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ همکاری خوبی داشته باشند و در بقیه ساعات برق مجانی استفاده کنند؛ ما در استان اصفهان ۱۳۵۰ هزار مشترک خانگی داریم اما بیشترین مطالبات از بخش صنعت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال است.

رسول موسی‌رضایی نیز در این باره اظهار داشت: پست برق ثابت اردستان با مبلغ ۱.۶ میلیارد تومان توسعه پیدا کرد که با توسعه این پست مشکل صنعت اردستان در زمینه برق حل خواهد شد و همچنین توانستیم پست سیار مهاباد را به مدار بیاوریم که امیدواریم به یک پست ثابت تبدیل شود؛ منطقه اردستان نیاز به سرمایه‌گذاری‌های متنوع دارد که در این زمینه طرح‌های متعددی داریم.

جزئیات رایگان شدن برق مصرفی

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان با اشاره به طرح برق امید در کشور تصریح کرد: برق امید در مناطق مختلف متفاوت است؛ به گونه‌ای که در مناطق گرمسیر یک تا مصرف ۴۰۰ کیلووات، در منطقه گرمسیر دو تا مصرف ۳۰۰ کیلووات، در منطقه گرمسیر ۳ تا مصرف ۲۰۰ کیلووات و در منطقه گرمسیر ۴ تا مصرف ۱۵۰ کیلووات از پرداخت هزینه برق معاف هستند.

وی گفت:در مناطقی مثل اردستان که گرمسیر نیستند و عادی هستند، در ایام فصل گرما تا ۱۰۰ کیلووات و در غیر از این ایام تا ۸۰ کیلو وات از پرداخت هزینه برق معاف هستند.

موسی‌رضایی افزود: در استان اصفهان ۴۰ پست  ثابت انتقال برق و ۱۷.۴ دهم مگاوات نیروگاه خورشیدی داریم و که این عدد در شهرستان اردستان یک مگاوات است.

انتهای پیام /۶۳۰۹۴/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول