اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

5 معدن غیرفعال استان احیا و 15 بهره‌بردار سلب صلاحیت شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پنج معدن غیر فعال استان با ایجاد 42 فرصت شغلی مجدد احیا و 15 بهره‌بردار معدن به دلیل غیرفعال بودن معدن در اختیار سلب صلاحیت شدند و مجوز آن‌ها به متقاضی دیگری واگذار خواهد شد.

5 معدن غیرفعال استان احیا و 15 بهره‌بردار سلب صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سجاد رستمی شامگاه امروز در جلسه شورای معادن چهارمحال و بختیاری گفت:  پنج باب از معادن غیر فعال استان که باعث ایجاد فرصت شغلی برای 42 نفر می‌شدند امثال مجددا راه‌اندازی شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق مصوبه جلسه قبل و تاکید رئیس جمهور مبنی بر سلب امتیاز افرادی که توانایی احیای معدن در اختیار خود را ندارند و واگذاری مجوز بهره‌برداری به شخص ذی‌صلاح دیگر، در طی ماه‌های اخیر از دریافت‌کنندگان مجوز بهره‌برداری 15 باب معدن سنگ لاشه در استان سلب صلاحیت شد.

وی با اشاره به ارسال فرم سلب صلاحیت برای دریافت‌کنندگان مجوز بهره‌برداری 7 معدن سنگ تزئینی در استان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 178 باب معدن در چهارمحال وبختیاری به ثبت رسیده که 92 باب معدن فعال، 7 باب معدن در شرف شروع فعالیت و 79 باب معدن غیر فعال است.

رستمی خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته با تمامی افرادی که مجوز بهره‌برداری از معادن را کسب کرده‌اند و معدن در اختیار آن‌ها غیر فعال است جلسه‌ای حضوری برگزار کردیم و مشکلات و علل عدم فعالیت را جویا شدیم و با دادن مهلتی برای فعال کردن مجدد معدن در اختیار حجت را بر سلب صلاحیت بهره‌برداری و واگذاری مجوز به متقاضی دیگری تمام کردیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگزینی تولیدات معادن به جای نفت اظهار داشت: در سال جدید اکتشافات ماهواره‌ای، اکتشافات چکشی و عملیات کاوش برای پیدا کردن نقاط امیدبخش در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

این مسؤول اضافه کرد: اقداماتی دیگری از جمله اکتشاف تفضیلی و نیمه تفضیلی کانی‌های فلزی، فعال‌سازی معدن خاک نسوز دورک شاپوری، اکتشافات نیمه تفضیلی و زیرسطحی در مناطق دارای اندیس و فسفات در غرب و جنوب غرب استان، اکتشافات نیمه‌تفضیلی برای سنگ‌های تزئینی و سنگ نما، اکتشاف مقدماتی ژئو شیمیایی ورقه لردگان، بررسی توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش معدن و صنایع معدنی و ادامه عملیات تهیه نقشه‌های کاربردی زمین‌شناسی با مقیاس 25 هزارم با همکاری سازمان زمین‌شناسی کشور در دستور کار است که مساعدت و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان محیط زیست را می‌طلبد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول