اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۵۴ یادمان شهدای گمنام در سیستان و بلوچستان وجود دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۵۴ یادمان شهدای گمنام در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۱۴ مورد در سال ۹۸ ساخته شده و ۱۴ مورد دیگر نیز در دست ساخت است.

۵۴ یادمان شهدای گمنام در سیستان و بلوچستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمدعلی موهبتی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برنامه‌های دفاع مقدس باید روح ارزش‌های دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کند جامعه هدف برنامه‌های هفته دفاع مقدس جوانانی هستند که با چراها و شبهات فراوانی روبرو هستند بنابراین تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته باید با هدف رفع ابهامات جوانان برگزار شود.

وی افزود: اگر در ابتدای انقلاب اسلامی با جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشور مواجه شدیم امروز نیز در شرایط جنگ تحمیلی تحریمی ظالمانه قرار داریم و کسانی که دلشان برای این نظام می‌تپد امروز باید همچون رزمندگان جنگ تحمیلی برای مقابله با این تحریم‌ها تلاش کنند.

وی افزود: تجلیل از پیشکسوتان عرصه شهادت و جهاد در راه خدا در دوران دفاع مقدس با هدف نهادسازی برای جامعه جوان امروز انجام می‌شود، جامعه جوانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب دچار شبیخون فرهنگی دشمن شده‌اند و غفلت ما موجب بهره‌برداری دشمن خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس باید الگوهایی از این دوران ارائه شود که بتوانند درد امروز کشور را درمان کنند الگوهایی که بتوانند در این دوران تحریم‌های ظالمانه روحیه تلاش و فداکاری را برای تولید و عزت آفرینی در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم رژه در هفته دفاع مقدس برگزار نخواهد شد، گفت: به دلیل نگرانی از شیوع این ویروس امسال برخی برنامه‌های مرسوم در هفته دفاع مقدس برگزار نمی‌شود اما می‌توان این محدودیت را به فرصت تبدیل کرد و ویژه برنامه‌های جدیدی طراحی کرد.

موهبتی خاطرنشان کرد: نگرانی جدی ما موضوع ویروس کرونا بود اما پروتکل‌های برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم نشان داد که می‌توان در این شرایط مراسم برگزار کرد و آسیبی ندید بنابراین در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز باید از الگوی مراسم عزاداری‌های محرم پیروی کرد.

وی به موضوع ساخت یادمان شهدای گمنام در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: هم‌اینک ۵۴ یادمان شهدای گمنام در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۱۴ مورد در سال ۹۸ ساخته شده و ۱۴ مورد دیگر نیز در دست ساخت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مکان ساخت این یادمان‌ها باید در شان جایگاه شهدای گمنام باشد، تصریح کرد: برخی از این یادمان‌ها آنقدر خوب طراحی شده که می‌تواند در یک فرهنگ تغییر ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون پیکر ۱۳۷ شهید گمنام وارد سیستان و بلوچستان شده که هر چه این تعداد بیشتر شود تاثیر مثبت فراوانی در روحیه مردم استان خواهد داشت.

انتهای پیام/75005

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول