اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پوشش اینترنت در همه روستاهای اصفهان برای دسترسی به «شاد»/ آمار پایین ثبت‌نام‌ در پیش‌دبستانی‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تمام شهرها و روستاهای استان تحت پوشش شبکه اینترنت قرار گرفته‌اند، تعرفه مصرف اینترنت در سامانه شاد رایگان خواهد بود و بنابر اعلام وزیر آموزش و پرورش سیم‌کارت شاد در اختیار دانش‌آموزان مدارس دولتی قرار می‌گیرد.

پوشش اینترنت در همه روستاهای اصفهان برای دسترسی به «شاد»/ آمار پایین ثبت‌نام‌ در پیش‌دبستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد اعتدادی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور تصمیمی ملی است، اظهار کرد: به کمک خانواده‌ها در این شرایط خاص نیازمندیم؛ ابهاماتی پیش روی ما وجود دارد و شرایط آسانی را پیش رو نداریم بلکه آموزش در بحران را تجربه می‌کنیم و باید برای آموزش در شرایط کرونا برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: مدارس بسته به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز برنامه کلاسی متفاوتی خواهند داشت و مدیران مدارس باید ظرف دو روز آینده برنامه کلاسی را در وضعیت زرد و قرمز به خانواده‌ها با جزئیات اعلام کنند.

وی ادامه داد: سلامت و آموزش هر دو برای ما مهم هستند و نمی‌دانیم این وضعیت تا چند سال بعد ادامه پیدا می‌کند پس نباید آموزش را تعطیل کنیم چرا که مشکلات جسمی و روانی در میان دانش‌آموزان افزایش می‌یابد.

اعتدادی گفت: در دوران آموزش مجازی کلاس‌ها در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود و مشکلاتی که سامانه شاد داشته به تدریج حل شده و آیتم‌های جدید در این سامانه فردا رونمایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که تمام شهرها و روستاهای استان تحت پوشش شبکه اینترنت قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: تعرفه مصرف اینترنت در سامانه شاد رایگان خواهد بود و بنابر اعلام وزیر آموزش و پرورش سیم‌کارت شاد در اختیار دانش‌آموزان مدارس دولتی قرار می‌گیرد.

۹۶ درصد کتاب‌ها ثبت سفارش شده‌اند

سید محمد میرپور در تشریح وضعیت پروژه‌های نوسازی مدارس عنوان کرد: اعتبارات حوزه عمرانی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل دو برابر شده اما این به معنای دو برابر شدن حجم عملیات عمرانی نیست، ۱۲ میلیارد بدهی به اداره کل اوقاف از سه سال گذشته داریم که قرار شده طی ۱۰ قسط پرداخت کنیم.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان رتبه اول تا سوم توزیع کتاب‌های آموزشی را دارد و ۹۶ درصد کتاب‌ها ثبت سفارش شده و ۴۷۹ عنوان کتاب در قالب ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد در روز بازگشایی مدارس به دانش‌آموزان داده خواهد شد، البته کسانی که نیازی به تهیه فیزیکی ندارد باید در سامانه این موضوع را اعلام کنند.

وی بیان کرد: بین ۲۰ تا ۳۰ درصد شیرهای مدارس قابلیت پدالی‌شدن را دارند که ۳۰ درصد از ۱۲ هزار شیر قابل پدالی‌شدن توسط مدارس و فرمانداران شهرستان‌ها پدالی شده است.

احتمالاً بیست درصد محتوای آموزشی خودخوان خواهد بود

محمدرضا ناظم‌زاده اظهار کرد: بر خلاف تصور و شایعات ۹۹ درصد دانش‌آموزان ثبت‌‌نام سامانه سناد را انجام داده‌اند و نگرانی در این زمینه نداریم.

رئیس ستاد پروژه مهر خاطرنشان کرد: جلسات توجیهی و تبیین شیوه‌نامه برای مدیران مدارس در ادارات آموزش و پرورش استان برگزار شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: معاونت برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی تغییرات محتوای آموزشی هستند و احتمالاً حدود ۲۰ درصد از محتوای کتب درسی به صورت خودخوان اعلام خواهد شد و ارزشیابی از ۸۰ درصد محتوای کتب انجام می‌گیرد.

مهدی اسماعیلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در تشریح فعالیت‌های پرورشی در دوران کرونا بیان کرد: ۳۰ هزار محتوای دیجیتال در موضوعات پرورشی در کل کشور تولید شده و کاهش استرس اولویت اصلی فعالیت‌های پرورشی خواهد بود.

برنامه ورزش و تغذیه برای دانش‌آموزان چاق

عبدالرضا رئیسی اظهار کرد:همان‌گونه که آموزش تعطیلی‌بردار نیست فعالیت‌های تربیت‌بدنی تعطیل نمی‌شود، در وضعیت زرد فعالیت‌های تربیت‌بدنی غیرتماسی اجرا خواهد شد و در وضعیت قرمز نیز آموزش‌های مجازی تولید شده در شبکه شاد بارگذاری می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز کرد: طبق بررسی‌ها حدود ۲۱ درصد دانش‌آموزان دچار اضافه وزن و چاقی هستند و به همین دلیل پروژه کنترل وزن را شروع کرده‌ایم، در این طرح BMI دانش‌آموزان محاسبه و به دانش‌آموزان تمرین‌های تربیت‌بدنی و برنامه تغذیه داده می‌شود.

۹۷.۷ درصد اصفهانی‌ها باسوادند

محمد اسماعیل‌زاده با بیان این که رفع بی‌سوادی، تثبیت و تعمیق سه مرحله سوادآموزی هستند، عنوان کرد: امسال پوشش ۹ هزار نفر از افراد بی‌سواد در بازه سنی ۱۰ تا ۴۰ سال هدف‌گذاری شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۴۰۰ ساعت آموزش‌های سوادآموزی، ۸۰۰ ساعت دوره انتقال و ۲۰۰ ساعت دوره تحکیم برای سوادآموزان ارائه خواهد شد، آموزش‌های تکمیلی نیز پس از پایان این فرآیند پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این که ۹۷.۷ جمعیت استان باسواد هستند، خاطرنشان کرد: انسداد مبادی بی‌سوادی از الزامات توسعه، تعهدی بین‌الملی و تأکید دینی است و از همه مردم درخواست می‌کنیم تا ما را در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی یاری کنند.

استقبال از پیش‌دبستانی فقط ۱۳ درصد

شهین جوانی ابراز کرد: امسال با کاهش ثبت‌نام در پیش‌دبستانی مواجه هستیم و ۱۰ هزار ۷۰۰ معادل ۱۳ درصد جمعیت هدف در این مقطع ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از شاخص‌های توسعه انسانی توجه به آموزش پیش‌دبستانی است و امیدواریم والدین نسبت به ثبت‌نام فرزندانشان اهتمام داشته باشند چرا که آموزش‌های پیش‌دبستانی تا ده نمره ضریب هوشی را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در کلاس اول ابتدایی از ۸۸ هزار نفر دانش‌آموزی که انتظار ثبت‌نام آن‌ها را داشتیم بیش از ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و این آمار طبیعی است.

جوانی اضافه کرد: هدف‌گذاری سنجش امسال ۵۱ هزار نفر اعلام شد که ۴۳ هزار نفر نوبت‌دهی شده‌اند و ۸ هزار نفر باقی‌مانده فرزندان اتباع هستند که امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده در خدمت این گروه از دانش‌آموزان باشیم.

جابه‌جایی دانش‌آموزان از مدارس غیرانتفاعی به دولتی هیچ منعی ندارد

وحید محمودی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۱ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کردند که آمار ثبت‌نام ۱۱۸ هزار نفری در سال جاری از کاهش ۲.۵ درصدی جمعیت این مدارس حکایت دارد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکیدکرد: جابه‌جایی دانش‌آموزان از مدارس غیرانتفاعی به دولتی هیچ منعی ندارد و حتی در مواردی که پرونده برای پرداخت شهریه نگهداری شده گواهی لازم برای ثبت سناد صادر می‌شود تا جابه‌جایی دانش‌آموز انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول