اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خسارت 250 میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در حدود 250 میلیارد تومان به صنعت گردشگری و توریستی استان خسارت وارد شده است.

خسارت 250 میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری

فرجام سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در حدود 250 میلیارد تومان به صنعت گردشگری و توریستی چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شده است، گفت: هیچ راهی برای جبران این خسارات نیست مگر اینکه زنجیره انتقال کرونا به اتمام برسد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون با پرداخت تسهیلات سعی کرده‌ایم اندکی از خسارات وارده را جبران کنیم اما این تسهیلات زمانی مفید خواهد بود که صنعت گردشگری و توریستی استان درآمدزایی داشته باشد تا فعالان این بخش بتوانند اقساط وام خود را پرداخت کنند.

وی افزود: هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های تفریحی و توریستی، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، دفاتر ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری و شرکت‌های آموزش گردشگری از جمله فعالان گردشگری استان است که آسیب زیادی از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند.

سمیعی با اشاره به اینکه همه اماکن گردشگری و پذیرش توریست و مسافر در استان تعطیل است، اضافه کرد: در حال حاضر صاحبان و فعالان این صنعت برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به نفرات شاغل در این اماکن وام دریافت می‌کنند.

وی گفت: هم‌اکنون 35 اقامت‌گاه بو‌مگردی، 13 هتل، چهار هتل‌آپارتمان، هشت مهمان‌پذیر و دو مجتمع اقامتی با بیش از 100 نفر اشتغال در استان فعال است که با شیوع ویروس کرونا بیش از 50 درصد این افراد بیکار و تعدیل نیرو شده‌اند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول