اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۵۲ شهید روحانی کردستان نشانه اخلاص روحانیت به نظام است

امام جمعه سنندج گفت: ۵۲ شهید روحانی کردستان نشانه اخلاص روحانیت کردستان و وفاداری آنان به نظام است.

۵۲ شهید روحانی کردستان نشانه اخلاص روحانیت به نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان کردستان که با حضور حجت‌الاسلام محمدیان رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه نهاد رهبری، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تعدادی از مسوولان کشوری و استانی و روحانیون شیعه و سنی هم‌اکنون در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: رهبری با آگاهی و شجاعت نگذاشت دست ناپاکان به کشور ما برسد.

وی گفت: نماینده قبلی ولی فقیه در کردستان موجب اخوت و برادری در بین مردم شد و نماینده جدید فردی استاد دانشگاه و بابصیرت و آگاهی است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: وجود 52 نفر شهید روحانی در کردستان نشانه اخلاص علمای این خطه نسبت به دین و مکتب اسلام و وفاداری به نظام است که در راه سنگربانی خدا به شهادت رسیدند.

وی افزود: خداوند همه اولیا و انبیا را برای هدایت انسان‌ها فرستاده تا مردم را به سوی عمران و آبادانی سوق دهند، خداوند ما را آفریده تا احساس مسئولیت کنیم و وظایف خود را بشناسیم.

وی طرح این سه سوال برای هر فرد را که از کجا آمده‌ایم، به کجا می‌رویم و برای چه آمده‌ایم را ضروری دانست و گفت: انسان باید بداند برای چه چیزی خلق شده است و نسبت به مسئولیتی که به عهده دارد تلاش کند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: مردم صبور و مسئولین در کردستان با زمان‌شناسی مناسب و وحدت و برادر توانسته‌اند ضمن تلاش در مسیر توسعه دست دشمنان را از خاک کشور در این نقطه مرزی قطع کنند.

وی افزود: صبوریت مردم کردستان در برابر همه سختی‌ها می‌طلبد که مسئولان نسبت به رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: به هر اندازه در مناطق مرزی تلاش شود به همان میزان در توسعه امنیت نقش‌آفرین خواهد بود.

وی اضافه کرد: مشورت، مساوات، عمران و آبادانی چهار اصل مهم و مورد نیاز در توسعه کردستان است که امیدواریم مورد توجه نماینده جدید ولی فقیه در استان قرار بگیرد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: علما در کردستان رسالت بسیار مهمی به عهده دارند و علی رغم تمام مشکلات اقتصادی در سختترین شرایط سنگر عبودیت را ترک نکرده‌اند.

وی خطاب به نماینده جدید ولی فقیه در کردستان و هیئت همراه گفت: به خطه‌ای تشریف آورده‌اید که محبت آنها با اهل بیت رسول‌الله عجین شده است، مردمی که در راه دفاع از مملکت خود بیش از 10 هزار جانباز و شهید تقدیم کرده‌اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: به خطه‌ای تشریف آورده‌اید که دارای بیش از یک هزار و 700 مسجد و تکایای زیادی است که بستر برای توسعه مباحث دینی را در آن فراهم کرده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول