اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اروپا هم مثل آمریکا قابل اعتماد نیست

امام جمعه سلطانیه به کارشکنی کشورهای اروپایی عضو برجام اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اروپا هم مثل آمریکا قابل اعتماد نیست و اروپا از یک طرف بر حفظ برجام تاکید دارد ولی از طرف دیگر به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است، در حالی که برجام برای لغو تحریم‌ها بود، گفت: خروج آمریکا از برجام و ماندن اروپا در آن، تقسیم دشمنی آنها با انقلاب اسلامی است اما ملت عاشورایی زیر بار ظلم نخواهد رفت.

اروپا هم مثل آمریکا قابل اعتماد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار کرد: تقوا و ورع، حسن خلق و انتظار فرج از ویژگی‌های یاران امام زمان عج است.

امام جمعه سلطانیه با تجلیل از عزاداری‌های ماه محرم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با بیان اینکه محرم و صفر جزو هویت دینی و انقلابی ماست و تعطیل بردار نیست، افزود: عزاداری‌های ماه محرم پیوند عقلانیت و معنویت بود.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در فعالیت‌ها از جمله عزاداری‌ها بخاطر کرونا و با بیان اینکه باید از این اتفاقات درس بگیریم که چه نعمتهایی داشتیم که اکنون از دست داده‌ایم یا محدود شده، از جمله در کنار هم نشستن ها، نمازهای جمعه و جماعت و دستجات عزاداری و... گفت: بیماری و محدودیت‌ها یک تنبه و بیدارباش است.

حسینی‌نسب یکی از دستاوردهای بیماری کرونا و عزاداری ماه محرم را شکست دشمن در جنگ روایت‌ها دانست و با تصریح به اینکه دشمن می‌خواست اولا جامعه مذهبی و هیأتی‌ها را با نظام درگیر کند، ثانیا افکار عمومی و مردم را در برابر مجالس عزاداری عاشورا قرار دهد ثالثا بین هیأتی‌ها و مذهبی‌ها و انقلابی‌ها تفرقه بیاندازد، گفت: دشمن همانطور که در دو قطبی سازی سلامت و معیشت و دین و معنویت و سلامت شکست خورد در ایام محرم هم در دو قطبی سازی عزاداری و سلامت شکست خورد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه درباره عزاداری ماه محرم و تشکیل مجالس عزای امام حسین علیه‌السلام یک طرف شیعه انگلیسی همان کسانی که ضریح را لیس می زدند بودند که با شعار ما ماسک نمی زنیم می‌خواستند دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و در طرف دیگر برخی روشنفکرنماها بودند که خواستار تعطیلی کامل مجالس عزاداری بودند افزود: اما راه سوم راه عقلانیت و تدبیر و هم حفظ سلامتی و هم عزاداری بود که پرچمدار آن مقام معظم رهبری بود.

وی با تقدیر از هماهنگی و همراهی مراجع معظم تقلید، علما و سخنرانان، مادحین و همراهی اکثر مردم، فصلالخطاب دانستن بیانات مقام معظم رهبری را موجب خنثی شدن نقشه دشمنان دانست و افزود: مجالس عزای امسال نماد و آزمونی از اطاعت پذیری مومنان از ولایت فقیه بود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه نمازهای جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه می شود و اولا مسؤولین ثانیا جوانان مومن، انقلابی و ولایتمدار باید در نماز جمعه حاضر شوند، ادامه داد: کرونا نباید موجب مسجد هراسی شود.

امام جمعه سلطانیه با انتقاد از دریافت هزینه برای تمدید دفترچه‌های سلامت که تا ۶۰۰ هزار تومان هم بوده و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار در دوران بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد و با تصریح به اینکه اکثرا روستائیان و قشر ضعیف تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: دریافت هزینه برای تمدید بیمه سلامت بر خلاف اهداف بیمه در کاهش سهم پرداخت از جیب مردم و رهایی بیماران از هزینه های درمان است.

وی به کارشکنی کشورهای اروپایی عضو برجام اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اروپا هم مثل آمریکا قابل اعتماد نیست و اروپا از یک طرف بر حفظ برجام تاکید دارد ولی از طرف دیگر به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است، در حالی که برجام برای لغو تحریم‌ها بود، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام و ماندن اروپا در آن، تقسیم دشمنی آنها با انقلاب اسلامی است اما ملت عاشورایی زیر بار ظلم نخواهد رفت.

حسینی‌نسب به سابقه دشمنی آمریکا و اروپا با ملت ایران از جمله حمایت از رژیم پهلوی اشاره کرد و کشتار بی رحمانه مردم در قیام ۱۷ شهریور که بنا بر برخی اسناد بیش از ۳ هزار نفر در این روز به خاک و خون کشیده شدند و به جمعه سیاه معروف است، را مایه رسوایی رژیم پهلوی و حامیان آنها دانست و گفت:  قیام انقلابی مردم ایران در ۱۷ شهریور موجب برچیده شدن حکومت پهلوی و فرار شاه از ایران شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول