اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اتحادیه عرب شریک مهم ماست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره، در توضیحاتی درباره این دیدار اعلام کرد، اتحادیه عرب را «شریک منطقه‌ای مهم» بروکسل توصیف کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اتحادیه عرب شریک مهم ماست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری درباره دیدار با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب توضیحاتی داد و این اتحادیه را شریک مهم و کلیدی اتحادیه اروپا توصیف کرد.

تقریبا یک روز بعد از توضیحات اتحادیه عرب درباره دیدار و رایزنی‌های دبیرکل این اتحادیه با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قاهره، بورل درباره این دیدار پیامی توئیتری منتشر کرد.

پیشتر، اتحادیه عرب درباره دیدار احمد ابوالغیط اعلام کرده بود که دبیرکل اتحادیه عرب با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره راهکار دو دولتی برای موضوع فلسطین و لزوم راهکار دائمی برای حل مسالمت آمیز بحران در لیبی رایزنی کرد.

 


جوزپ بورل و احمد ابوالغیط

 

جوزپ بورل روز گذشته در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و همچنین احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در مقر این اتحادیه رفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه عرب درباره دیدار با ابوالغطی در توییتر خود نوشت: «در یک جلسه خوب با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات صحبت کردیم».

وی ادامه داد: «اتحادیه عرب، شریک مهم منطقه‌ای اتحادیه اروپا است. ما طرق تقویت همکاری‌هایمان را بررسی کردیم. امیدوارم که به زودی بتوانیم نشست در سطح وزرای اتحادیه اروپا-اتحادیه عرب را برگزار کنیم».

سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به قاهره و دیدارهایش با رئیس‌جمهور مصر و دبیرکل اتحادیه عرب در شرایطی انجام شده که با ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی از یک سو و ادامه تنش‌ها و درگیری‌ها در لیبی، موضوعات مرتبط با فلسطین و لیبی به بخش ثابتی از محورهای رایزنی‌های کشورهای عربی و اروپایی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول