اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

عینک هوشمند فیس بوک شنوایی را هم تقویت می کند

محققان فیس بوک در حال تولید عینک هوشمندی هستند که علاوه بر خدمات واقعیت افزوده می تواند توان شنوایی افراد را هم به خصوص در محیط های شلوغ تقویت کند.

عینک هوشمند فیس بوک شنوایی را هم تقویت می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، آزمایشگاه اف آر ال فیس بوک در حال طراحی عینک و هدست هوش مصنوعی جدیدی است که به افراد امکان می دهد بر روی منبع صوتی مدنظر خود زوم کنند و توانایی دریافت صدا از آن منبع را ارتقا بدهند.

در این صورت حتی اگر سروصدای مزاحم محیطی در آن محل زیاد باشد، صداهای مزاحم حذف می شوند و فرد تنها صدای واضح محل مورد نظر خود را دریافت می کند. در واقع از این طریق توان شنوایی افراد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

این فناوری در حال حاضر به صورت آزمایشی ابداع شده و هنوز آماده استفاده تجاری نیست ولی بر مبنای ردگیری حرکات چشم و محل توجه وتمرکز افراد عمل می کند و از این طریق منبع صوتی مدنظر را انتخاب می کند. فیس بوک امیدوار است بتواند در آینده نه چندان دور این فناوری را به عینک های واقعیت افزوده اضافه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول