اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ناظران بین‌المللی در آستانه ورود به قرقیزستان برای انتخابات پارلمانی

سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر انتخابات پارلمانی قرقیزستان 24 ناظر در بلندمدت و 350 ناظر در کوتاه مدت به این کشور اعزام می‌کند.

ناظران بین‌المللی در آستانه ورود به قرقیزستان برای انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سازمان امنیت و همکاری اروپا برای نظارت بر انتخابات پارلمانی قرقیزستان 24 ناظر در بلندمدت و 350 ناظر در کوتاه مدت به این کشور اعزام می‌کند.

«عزیزبیک مادماروف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان با  «توماس بزروپ» رئیس دفتر دموکراسی و نظارت بر انتخابات حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا در محل وزارت خارجه در بیشکک دیدار کردند.

این موسسه بین‌المللی قرار است برای نظارت بر انتخابات پارلمانی در جمهوری قرقیزستان 24 ناظر برای مدت طولانی و 350 ناظر برای کوتاه مدت در قرقیزستان مستقر کند.

در این گفت‌وگو، تنظیم کار ناظران بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بزروپ اظهار داشت: علیرغم بیماری همه گیر کنونی، سازمان امنیت و همکاری اروپا تصمیم گرفته بر انتخابات قرقیزستان نظارت داشته باشد و به این خاطر است که این سازمان از روندهای دموکراتیک در جمهوری قرقیزستان پشتیبانی می‌کند.

به نوبه خود مادماروف بیان داشت: حضور ناظران بین‌المللی در قیزستان به منظور اطمینان از برگزاری آزاد و روند انتخابات است. ما همچنین از سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات تشکر می‌کنیم، انتخابات  آزمایش قدرت بنیادهای دموکراتیک جامعه و گام دیگری برای تقویت دموکراسی است.

بنا به گزارش کمیته مرکزی انتخابات، 15 حزب سیاسی برای ورود به مجلس رقابت می‌کنند که شامل آتامکن، بیربول، بیریمدیک، زمانداش، قرقیزستان، مکن ایم قرقیزستان، "Mekenim Yntymagy"مکن ایم ایمتیماگی، مکن چیل، اردو، حزب جانبازان جنگ در افغانستان و شرکت کنندگان درگیری‌های نظامی محلی دیگر، جمهوری، اصلاح(رفورم)، سوسیال دموکرات‌ها، چان کازات و ایمان نورو است.

انتخابات پارلمانی قرقیزستان 4 اکتبر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول