اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پایان طرح حفظ تابستانه قرآن با استقبال ضعیف مخاطبان به دلیل کرونا

ششمین دوره طرح ملی رحله ویژه حفظ قرآن کریم در اوقات فراغت تابستان درحالی به کار خود پایان داد که این دوره با استقبال پایین مخاطبان به دلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری دوره‌های حضوری مواجه شد.

پایان طرح حفظ تابستانه قرآن با استقبال ضعیف مخاطبان به دلیل کرونا

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس ششمین دوره طرح ملی رحله ویژه حفظ قرآن کریم در اوقات فراغت تابستان به کار خود پایان داد.

برگزاری دوره به صورت تلفنی

این طرح امسال به دلیل شیوع کرونا با تحولاتی روبرو بود و مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در آخرین لحظات آن را به صورت غیرحضوری برگزار کردند. به این صورت کار به شکل تلفنی دنبال شد و اساتید با قرآن‌آموزان به صورت روزانه در تماس هستند و ضمن پی‌گیری محفوظات دروس جدید را به آنها اعلام می‌کنند.

آمادگی ۶۵ مرکز برای برگزاری طرح رحله

البته پیش از شیوع کرونا ۶۵ نقطه از کشور برای میزبانی طرح رحله اعلام آمادگی کردند و پس از بررسی مسئولان شرایط بیش از  ۴۰ نفر از متقاضیان مورد تأیید قرار گرفت اما شیوع کرونا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد و هیچ‌یک از دوره‌ها به صورت حضوری برگزار نشدند.

در ادامه مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان به فکر برگزاری غیرحضوری دوره‌ها افتادند و از آنجایی که بسیاری از مناطق کشور امکان استفاده از اینترنت را برای برگزاری دوره نداشتند تصمیم به برگزاری غیرحضوری طرح رحله گرفته شد.

کاهش اجزاء دوره از ۴ به دو جزء

همچنین باتوجه به عدم حضور قرآن‌آموزان در دوره‌های شبانه‌روزی میزان اجزاء دوره از چهار به دو جزء کاهش یافت و مقرر شد در حدود ۴۰ روز دوره‌ها به صورت تلفنی برگزار شود.

حضور ۱۳۸ نفر در طرح امسال

با وجود همه این تمهیدات باز هم استقبال چندانی از طرح رحله نشد و نهایتاً ۱۳۸ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۱۰۹ نفر موفق به اتمام دوره شدند. این در حالی است که طرح رحله در سال‌های گذشته سالانه بیش از ۲ هزار مخاطب داشت و ده‌ها نقطه در کشور میزبان قرآن‌آموزان بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول