اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اتهام علیه ارتش نیجر؛ قتل عام بیش از 70غیرنظامی

کمیسیون حقوق بشر نیجر ارتش این کشور آفریقایی را به اعدام دهها غیرنظامی و دفن اجساد در گورهای دسته جمعی طی عملیات علیه گروه‌های افراطگرا متهم کرده است.

اتهام علیه ارتش نیجر؛ قتل عام بیش از 70غیرنظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون حقوق بشر ملی نیجر، ارتش این کشور آفریقایی را به  کشتن دهها غیرنظامی  طی عملیات ضد شورش  در این کشور  در سال جاری میلادی متهم کرده است.

 به ‌نوشته وبگاه شبکه خبری «بی بی سی» این کمیسیون اعلام کرده که در شهر «تیلابری» در شمال غربی نیجر  بیش از 70 جسد را در 6 گور دسته جمعی پیدا کرده است. گفته می‌شود این قتلها ابتدای سال جاری میلادی صورت گرفته است. یکی از حاضران در گروه تحقیق و تفحص گفته که غیرنظامیان با سلاح‌های سرد و اسلحه‌های کوچک کشته کشته شده‌اند.

 این در حالی است که گروه‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر ارتش‌های نیجر، مالی و بورکینافاسو را  به ده‌ها اعدام غیرقانونی در مبارزه‌های علیه گروه‌های افراطگرا و دیگر گروه‌های مسلح در منطقه ساحل متهم کرده اند.  این کمیسیون سرگرم تحقیقات بابت اتهام قتل 102 غیرنظامی ناپدید شده خلال 27 مارس و 2  آوریل  بعد از عملیات ارتش این کشور بود. یکی از حاضران در کمیته تحقیق  و تفحص  ارتش و نیروهای امنیتی نیجر را مسئول اعدام و کشته شدن غیر نظامیان خطاب کرد. ارتش نیجر تاکنون واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.

نیجر کشوری در غرب قاره آفریقاست و در سال 1960 به طور رسمی از فرانسه اعلام استقلال کرد. چندی قبل حمله مردان مسلح ناشناس به جمعی از گردشگران فرانسوی و همراهان آنها در نیجرمنجر به کشته شدن 8 تن از جمله 6 گردشگر فرانسوی شد. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول