اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

تداوم نگرانی‌ها از بازگشایی حضوری مدارس؛ «فارس من» پیگیری کرد

مخاطبان زیادی با ثبت کمپین‌ در «فارس من» نسبت به آغاز سال تحصیلی جدید باتوجه به شیوع کرونا ابراز نگرانی کردند. این گزارش روایت پیگیری مطالبات آن‌ها است.

تداوم نگرانی‌ها از بازگشایی حضوری مدارس؛ «فارس من» پیگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سرانجام صبح روز شنبه ۱۵ شهریور با تب و تاب کرونایی‌اش از راه رسید و شرایطی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته را برای دانش‌آموزان و والدین رقم زد. در این صبحِ توأم با استرس و اضطراب هیچ خبری از ذوق و شوق کودکانه همانند اول مهر سال‌های گذشته نبود. فقط چیزی که در مسیر مدرسه به چشم می‌خورد ماسک‌های به صورت نشسته و دستانی با دستکش پوشیده همراه با والدینی که در چهره‌شان دلهره و نگرانی موج می‌زد، بود که قدم به سوی کلاس درس برمی‌داشتند. 

 

البته ناگفته نماند که در این میان ازدحام والدین در مقابل درب مدارس با توجه به حضور مهمان ناخوانده ویروس کرونا نیز قابل تأمل بود که هر کدام مشغول گفت‌وگو در مورد اینکه مگر فرزندان ما فهمی از رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی دارند. آیا بچه‌ها با شیطنت‌ و بازیگوشی‌شان می‌توانند فاصله اجتماعی را در مدارس رعایت کنند؟ و سؤالاتی از این قبیل که ذهن‌شان را مشغول کرده است.

با این اوصاف برخی از والدین هم سامانه «فارس من» را پل ارتباطی خود و مسؤولان برای رفع نگرانی‌های خود برگزیدند تا با ثبت سوژه‌هایی از جمله «نه به آموزش حضوری در مدارس»، «تقاضای تعطیلی کلیه مدارس کشور»، «نه به حضور دانش‌آموزان در مدارس تا مهار کرونا» و «آقای وزیر مگر قرار نبود مدارس غیرحضوری باشد؟» که به امضای صدها حامی رسید، خواستار ارائه توضیحات در مورد نحوه بازگشایی مدارس به صورت دقیق و شفاف شدند.

 

خبرنگاران فارس هم برای پاسخ به دغدغه مخاطبانش، پیگیری‌هایی را از سوی مسؤولان مربوطه انجام داده است که روایت پیگیری زیر از زمان پیش از بازگشایی مدارس تا شروع سال تحصیلی جدید است.

 

در ابتدا گفت‌وگویی با حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس داشتیم که وی از نگرانی خانواده‌ها و تماس‌های متعدد فرهنگیان سراسر کشور و بلاتکلیفی از بازگشایی مدارس گفت و افزود: از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست می‌کنم برای تعیین تکلیف ابهامات و بلاتکلیفی‌های ناشی از بازگشایی مدارس در اسرع وقت ورود جدی کند.

در این بین سعید نمکی وزیر بهداشت نیز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و مراقبت‌ از دانش‌آموزان در مقابل ویروس کرونا، اظهار داشت: قطعاً در مورد بازگشایی مدارس در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم. ممکن است خانواده‌ها اضطراب داشته باشند اما بدانند تک‌تک دانش‌آموزان، فرزندان و نوه‌های ما هستند و قطعاً تلاش می‌کنیم تا هیچ کدام از آنها دچار مشکلات خاص نشوند.

 

وی با اشاره به زحمات وزارت آموزش و پرورش برای تقویت زیرساخت فضای مجازی آموزش به دانش‌آموزان، گفت: ممکن است پاییز سختی پیش‌رویمان باشد که شاید شاهد همزمانی کرونا و آنفلوآنزا باشیم و وجود زیرساخت قوی استفاده از فضای مجازی برای آموزش، به ما خیلی جسارت و قدرت تصمیم‌گیری می‌دهد که هم آموزش و پرورش را دایر نگه داریم و هم برای پیشگیری از بیماری، تلاش کنیم.

 

با این تفاسیر بالاخره روز جمعه ۱۴ شهریور ماه محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین تصمیمات آموزش و پرورش در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید، گفت و اظهار داشت: یک رویداد بزرگ فرهنگی در کشور آغاز می‌شود که یک میلیون فرهنگی و ۱۵ میلیون دانش‌آموز درگیر هستند.

وی افزود: بچه‌های مردم با بچه‌های خودم فرقی ندارند، مسؤولان وزارت بهداشت گفتند که در همه مناطق سخت‌ترین پروتکل‌ها را رعایت کنید و آموزش هم با رعایت همین پروتکل‌هاست. 

 

با شنیده شدن  این خبر که مدارس در تمامی مناطق دایر است، مجدد استرس و اضطراب عجیبی دامن‌گیر خانواده‌ها شد. باز هم والدین از حضور جگرگوشه‌هایشان در مدارس ابراز نگرانی کردند و معتقد بودند که هیچ چیزی مهمتر از سلامتی فرزندانمان نیست، کودکان ما توانایی محافظت از خود در برابر ویروس کرونا را ندارند، ما بچه‌هایمان را به مدرسه نمی‌فرستیم.

 

وزیر آموزش و پرورش اما برای مرتفع ساختن دغدغه‌های والدین، از تضمین فراهم شدن فرصت آموزش به همه دانش‌آموزان در سراسر کشور به بهترین وجه و همچنین اجرای پروتکل‌های سخت‌گیرانه از قبیل رعایت فاصله، کوتاه شدن زمان کلاس‌ها، استفاده از ماسک و ممنوعیت تراکم دانش‌آموزان خبر داد.

همچنین محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی که به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور برگزار شد، تأکید کرد که گرفتن مدرسه از دانش‌آموز تضییع حیات اجتماعی است، باید فرصت کسب ظرفیت‌های مهم اجتماعی را فراهم کنیم تا مدرسه جان بگیرد. 

 

لازم به ذکر است که زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست نیز از آمادگی شهر برای آغاز سال تحصیلی گفت و افزود: حمل‌ونقل عمومی ضدعفونی شده و آماده پذیرش دانش‌آموزان است.

 

خبرنگاران فارس، همچنان درصدد رفع دغدغه مخاطبان «فارس من» هستند و از هیچ تلاشی برای پیگیری‌های مصرانه دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول