اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هواپیمای «اوریون» نروژ در تور میگ-31 رهگیر روسیه

روسیه از رهگیری یک فروند هواپیمای راهبردی نروژ بر فراز دریای بارنتس از سوی یکی از جنگنده‌های «میگ-31» خود خبر داد.

هواپیمای «اوریون» نروژ در تور میگ-31 رهگیر روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه روز شنبه اعلام کرد هواپیمای جنگنده «میگ -31» ناوگان شمالی، هواپیمای گشت دریایی «اوریون» نیروی هوایی نروژ را بر فراز دریای «بارنتس» رهگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» رادارهای روسیه در پنجم سپتامبر (شنبه 15 شهریور) در حریم هوایی بین المللی یک هدف را بر فراز آبهای بین‌المللی دریای بارنتس در حالیکه در حرکت به سوی روسیه بود، شناسایی کردند. متعاقب این حادثه، یک فروند جنگنده میگ -31 از یگان هوایی ناوگان شمال روسیه برای رهگیری هدف در هوا پرواز کرد و موفق به شناسایی  و رهگیری هواپیمای گشت دریایی اوریون  نیروی هوایی نروژ شد.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه خاطرنشان کرد که پس از رهگیری هواپیمای راهبردی نروژ، میگ -31 به پایگاه خود بازگشت.

اخیراً پروازهای شناسایی و جاسوسی آمریکا در بالکان و غرب روسیه افزایش یافته به طوریکه وزارت دفاع روسیه چند روز قبل اعلام کرد که یک فروند جنگنده روس توانست هواپیماهای آمریکا و انگلیس را در منطقه بالکان رهگیری کند.

بر اساس بیانیه «مرکز رصد دفاع ملی» وابسته به وزارت دفاع روسیه، یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا از نوع (آر سی ۱۳۵) و دیگری انگلیسی از نوع «سنتینل آر ۱» به حریم هوایی روسیه در دریای بالکان نزدیک شده بودند که جنگنده روس با پرواز به موقع و رهگیری، آن‌ها را از منطقه دور کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول