اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سازمان‌های مردم‌ نهاد عدم رعایت پروتکل‌ها در مدارس را گزارش دهند

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: سازمان‌های مردم‌ نهاد مشاهدات خود و یا گزارش‌های دریافتی از والدین مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌‌های سختگیرانه بهداشتی در مدارس، را حتما به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اطلاع دهند.

سازمان‌های مردم‌ نهاد عدم رعایت پروتکل‌ها در مدارس را گزارش دهند

فریبرز نجفی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به آغاز سال تحصیلی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، اظهار داشت: سلامتی دانش‌آموزان و صیانت فرزندان از بیماری کرونا مهمترین دغدغه مدیریت ارشد استان بوده و تاکیدات لازم به مدیران مربوطه شده است.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر مدیریتی مدارس سطح استان برای ایجاد محیطی سالم و بهداشتی، ادامه داد:
از سازمان‌های مردم نهاد که در نقاط مختلف این استان حضور داشته و ارتباط مناسبی با مردم دارند و همواره زبان گویای شهروندان بوده‌اند، انتظار می‌رود مشاهدات خود یا گزارش‌های دریافتی از والدین مبنی بر اینکه ممکن است در مدرسه ‌ پروتکل های سختگیرانه بهداشتی رعایت نشده باشد، را حتما به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اطلاع دهند.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی در مدارس از نقاطی است که خطر شیوع هرگونه بیماری و آلودگی در آن‌ها بسیار بالا است و لذا لازم است متولیان امر ساماندهی و استانداردسازی آن‌ها را در اولویت برنامه‌ها و امور خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: همچنان که استاندار در مراسم آغاز سال تحصیلی اظهار داشت، اجباری برای حضور دانش‌آموز در مدارس نیست، اما هر دانش‌آموزی که در کلاس درس حاضر می‌شود طبیعی است که والدین او انتظار دارند فرزندشان در محیطی امن، استاندارد و برنامه‌ریزی شده برای رعایت فاصله اجتماعی، قرار گیرد.

نجفی‌مهر در پایان با اشاره به غیرقانونی بودن اخذ هرگونه رضایت‌نامه سلامت از والدین، از خانواده‌ها خواست در صورت حضور فرزندانشان در مدارس، نکات بهداشتی و چگونگی رعایت فاصله‌های اجتماعی را طوری به آن‌ها آموزش دهند که هم قادر باشند سیستم مدیریتی را در این مسیر یاری کنند و هم خود آن‌ها به عنوان پایشگر و ناظر مستقیم وضعیت بهداشتی مدارس ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول