اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نمایشگاه دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب است

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در استان مرکزی فرصتی ارزشمند است که بار دیگر دستاوردها و ارزش هایی که در این چند سال وجود داشته بازخوانی شود.

نمایشگاه دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در نشست تخصصی با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک اقدام بسیار بزرگ و ارزشمند در استان بود که باب فعالیت‌های بسیاری در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی باز کرد.

وی تصریح کرد: باشکوه برگزار شدن کنگره شهدای استان و انسجام بی‌نظیر در برگزاری برنامه‌های زیر مجموعه بسیار قابل تقدیر است و امروز اقدامات کنگره شهدای استان الگویی بسیار مناسب برای انجام سایر اقدامات است.

باشکوه برگزار شدن کنگره شهدای استان و انسجام بی‌نظیر در برگزاری برنامه‌های زیر مجموعه بسیار قابل تقدیر است

فرمانده انتظامی استان مرکزی  با بیان اینکه تجلیل و سرکشی از خانواده‌های شهدا به برکت انقلاب اسلامی باعث ایجاد روحیه‌های مضاعف در مسوولین و نیروهای مسلح می‌شود و نیاز است با توجه به شرایط کرونایی این اقدام با روش‌ها و شیوه‌های ابتکاری همراه با حفظ دستورالعمل‌ها انجام شود، ادامه داد: یک اقدام ابتکاری و ویژه که در طی این چند وقت اخیر در استان در حال انجام است حضور جمعی فرماندهان نیروهای مسلح در منزل خانواده‌های شهدا است که این حضور علاوه بر اینکه برادری و اتحاد نیروهای مسلح را نمایش می‌دهد آثار و برکات بسیار زیادی هم به همراه دارد.

شهرستانی گفت: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در استان مرکزی فرصتی ارزشمند است که بار دیگر دستاوردها و ارزش‌هایی که در این چند سال وجود داشته بازخوانی شود اما به دلیل اهمیت کار نیاز است محصولات نمایشگاه از نظر محتوایی بسیار غنی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان مرکزی با برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه های مختلف و تخصصی اقدامات و تولیدات ویژه ای برای محتوای نمایشگاه در نظر گرفته که با همکاری ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس انجام خواهد شد.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی  بیان کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی که وجود دارد باید استفاده از بستر فضای مجازی و رسانه‌ها بیشتر مورد توجه باشد و کاری که در کنگره شهدای استان در فضای مجازی انتفاع افتاد الگویی مناسب برای فعالیت چهل سالگی دفاع مقدس در حوزه سایبری است.

وی افزود: آن چیزی که نیاز است در خصوص محتوای موجود در نمایشگاه بیشتر مورد توجه باشد هم اندیشی و تعامل فکری برای تولیدات اثرگذار است که همه اقشار جامعه را در برگیرد، با برگزاری با شکوه کنگره شهدای استان مرکزی و جایگاه درخشان این استان در دفاع مقدس مسئولین ارشد کشوری و عموم جامعه انتظار ویژه‌ای از استان دارد و لذا باشکوه برگزار شدن برنامه‌های چهل سالگی و خصوصا هفته دفاع مقدس یک ضرورت مهم است که باید به آن توجه شود.

باشکوه برگزار شدن برنامه‌های چهل سالگی و خصوصا هفته دفاع مقدس یک ضرورت مهم است که باید به آن توجه شود 

مفخمی گفت: آن چیزی که در خصوص بازنشستگان و پیشکسوتان نیروهای مسلح باید بیشتر مورد توجه باشد تکریم و تجلیل از زحمات آنها و استفاده از تجربیات ارزشمندی که در طول خدمت کسب کردند است که با هم افزایی میان نیروها این اتفاق به خوبی رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: پیگیری مشکلات بازنشستگان نیروهای مسلح نیز باید در دستور کار همه ما باشد چراکه حفظ کرامت و منزلت پیشکسوتان یک امر ضروری است.

 ‌اندیشه دفاع مقدس برگرفته از اندیشه عاشورا و قیام امام حسین(ع) بود

 ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی نیز گفت: مهم‌ترین هدفی که هر ساله در هفته گرامیداشت دفاع مقدس دنبال می‌شود این است که به نسل جوان جامعه رشادت‌ها و مجاهدت‌های غیور مردان و رزمندگان را نشان دهیم اما امسال به جهت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس این کار اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

یکی از تاثیرگذارترین اقداماتی که در طی این سال‌ها توانسته برای نسل جوان دیده شود بازخوانی و بیان خاطرات جبهه‌ها است که از شیرینی‌ها و درس‌های بسیاری برخوردار می‌باشد 

قاسم جلیلوند افزود: یکی از تاثیرگذارترین اقداماتی که در طی این سال‌ها توانسته برای نسل جوان دیده شود بازخوانی و بیان خاطرات جبهه‌ها است که از شیرینی‌ها و درس‌های بسیاری برخوردار می‌باشد و برای نسل جوان شنیدنی است.

وی تصریح کرد: ‌اندیشه دفاع مقدس برگرفته از اندیشه عاشورا و قیام امام حسین(ع) بود و لذا در بیان خاطرات این موضوع همواره به آن توجه شود که اقدامات انجام شده در دفاع مقدس برگرفته از حماسه‌های عظیم حسینی می‌باشد.

 ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی افزود: در شرایطی که امروز دشمنان این سرزمین از هر روشی برای ضربه زدن استفاده می‌کنند نباید از نسل جوان جامعه غفلت شود و لذا باید اندیشه دفاع مقدس با روش‌ها و شیوه‌های ابتکاری و نوین برای نسل جوان تبیین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول