اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

انتخابات انجمن اولیا و مربیان به‌صورت الکترونیکی است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه والدین به‌عنوان پشتیبان فنی می‌توانند کمک‌کار آموزش ‌و پرورش باشند، گفت: انتخابات انجمن اولیا و مربیان به‌صورت الکترونیکی است.

انتخابات انجمن اولیا و مربیان به‌صورت الکترونیکی است

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نورعلی عباسپور در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌ و پرورش بابیان اینکه نقش خانواده در ایام شیوع کرونا بیشتر خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد: در این راستا انجمن اولیا و مربیان یک گزینه به نام خانه، به گزینه‌های مدیریتی اضافه کرده است. به‌عبارت‌دیگر بخشی از فرآیند تعلیم و تربیت رسمی به خانه نقل ‌مکان کرده است.

وی افزود: در این گزینه دانش‌آموزان و والدین قرار دارند، که جامعه هدف محسوب می‌شوند. ما در جایگاه انجمن اولیا و مربیان بیشتر به موضوع خانواده و والدین متمرکز می‌شویم و لازم است بدانیم چگونه با افراد روبرو شویم.

عباسپور در مورد اینکه والدین دانش آموزان، تفاوت‌های فردی بسیاری با همدیگر دارند، گفت: این تفاوت‌ها طیف وسیعی از بی‌سواد تا استاد دانشگاه، از خانه‌دار و کارگر تا وزیر و وکیل، از پرجمعیت تا کم‌جمعیت و سایر تمایزاتی را دربر می‌گیرد. لذا نیاز داریم که ابتدا این جمعیت را تحلیل و دسته‌بندی کنیم و داشته‌ها و نداشته‌های آنها را در فرایند یاددهی و یادگیری تحلیل کنیم و از داشته‌های والدین استفاده و نداشته‌های آنها را مرتفع کنیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش ‌و پرورش اضافه کرد: مدیران نیز باید زمان معینی برای گفتگو و بررسی مشکلات والدین در نظر بگیرند ودغدغه‌های آن‌ها را کاهش دهند.

وی با اشاره به اهمیت کانال ارتباطی با والدین به‌صورت حضوری و هم غیرحضوری گفت: باید به‌عنوان مدیر و رهبر آموزشی از والدین که به‌عنوان مدیر و ناظر نقش‌آفرینی می‌کنند، حمایت کنیم. همچنین تأمین سخت‌افزارها و ابزارهای موردنیاز یادگیری دانش آموزان و نرم‌افزارهای یادگیری را برنامه‌ریزی کنیم. از سوی دیگر باید از ظرفیت والدین استفاده کنیم. ما می‌توانیم از والدین به‌عنوان معلم یار استفاده کنیم. این کار باید تحت راهنمایی و هماهنگی معلمان انجام و از والدین در تدریس استفاده شود. همچنین بسیاری از مادران تحصیل‌کرده، داوطلب تدریس به فرزندانشان هستند.

عباسپور با اشاره به اینکه والدین به‌عنوان پشتیبان فنی می‌توانند کمک‌کار آموزش ‌و پرورش باشند، افزود: باید از والدینی که دارای تخصص فنی هستند در راهنمایی والدین و دانش آموزان دیگر برای استفاده از ابزارهای الکترونیک استفاده شود. همچنین می‌توانیم در تأمین وسایل موردنیاز خانواده‌های کم‌بضاعت از همکاری خانواده‌های برخوردار استفاده کنیم.

وی گفت: می‌توانیم از خلاقیت‌ها، پیشنهادها و نقطه نظرات والدین درزمینه پیشبرد فعالیت‌های آموزشی استفاده کنیم. جلب مشارکت بیشتر خانواده‌ها موجب افزایش انگیزه آن‌ها برای همکاری می‌شود. همچنین کارنامه‌ای از فعالیت‌های والدین در خانه تنظیم می‌شود و در جلسات تصمیم‌گیری از نمایندگان والدین دعوت خواهد شد.

عباسپور در خصوص فعالیت‌های خاص انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: نحوه انتخابات و فعالیت انجمن اولیا و مربیان مدارس، هماهنگی‌های لازم برای انتقال اطلاعات والدین و دانش‌آموزان از سایت سناد به سایت همگام انجام ‌شده است و در صورت تایید انتقال اطلاعات از سوی مرکز حراست و تکمیل بانک اطلاعات سایت همگام، در موعد مقرر که مستلزم هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات است. همچنین انتخابات به‌صورت الکترونیک خواهد بود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در جهت تبیین انتخابات انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی آینده ادامه داد: در استان‌ها و مناطق سفید، طبق پیش‌بینی‌های به‌عمل‌ آمده در برنامه سال 1399 و برنامه توسعه پنج‌ساله انتخابات الکترونیک حداقل در50 درصد از مدارس اجرا می‌شود. در استان‌ها و مناطق زرد براساس ضرورت سلامت والدین و پرهیز از تجمع آنان انتخابات الکترونیک انجمن، حداقل در 80 درصد از مدارس اجرا و انتخابات به شیوه دستی با اعلام به منطقه و تائید شرایط مدرسه ممکن خواهد بود.

عباسپور در خصوص نحوه‌ انتخابات در استان‌ها و مناطق قرمز گفت: بر اساس ضرورت سلامت والدین و پرهیز از تجمع آنان انتخابات الکترونیک انجمن 100 درصد مدارس اجرا می‌شود و انتخابات به شیوه دستی ممنوع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول