اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای آذربایجان درباره نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای ارمنستان

وزارت دفاع آذربایجان نیروهای نظامی ارمنستان را به نقض مجدد آتش بس در خطوط مرزی متهم کرد.

ادعای آذربایجان درباره نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای ارمنستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزارس فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه واحدهای نظامی نیروهای مسلح ارمنستان را به  نقض اتش بس  در طول خطوط جبهه متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «ترند» وزارت دفاع آذربایجان از نقض 65 بار آتش  بس در  طول جبهه و بکارگیری مسلسل های کالیبر بزرگ ، نارنجک انداز و اسلحه های تک تیرانداز از سوی نیروهای ارمنستان خبر داد. وزارت دفاع آذربایجان به  مکان‌های متعد نقض آتش بس از سوی نیروهای ارمنستانی  از جمله به مناطق «آغدام» و «فضولی» اشاره کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز چندی قبل از تمایل کشورش در حل تنش با ارمنستان از طریق گفت‌وگو خبر داده بود. «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان این سخنان را در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان ترک» در جریان سفر به ترکیه بیان کرد. وزیر خارجه آذربایجان اظهار داشت که برای حل سیاسی تنش‌ها یک مرجع حقوقی المللی وجود دارد. بایراموف یادآوری کرد که در سال 1993  چهار قطعنامه  در سازمان ملل به تصویب رسید. 

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول