اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مشکلات مالی و معارضین کار فاز اول پروژه آبرسانی غیزانیه را دچار مشکل کرد

استاندار خوزستان گفت: تامین آب شرب مردم بخش غیزانیه از سال ۹۶ آغاز شد اما مشکلات مالی و معارضین کار را به درازا کشاند.

مشکلات مالی و معارضین کار فاز اول پروژه آبرسانی غیزانیه را دچار مشکل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین بهره‌برداری از فاز دوم و سوم پروژه آبرسانی به غیزانیه اظهار کرد: آبرسانی به غیزانیه در ساعات کمی از شبانه‌روز و حتی گاهی به‌صورت هفتگی با استفاده از تانکر حمل آب صورت می‌گرفت که به لطف خدا و همت جمعی، برای بزرگ‌ترین بخش کشور یعنی غیزانیه با داشتن ۸۰ روستا و ۲۵ هزار نفر جمعیت شرایط بهتری در مبحث تامین آب فراهم شد.

وی افزود: تامین آب شرب مردم منطقه از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد اما مشکلات مالی، اجتماعی و معارضین کار را به درازا کشاند و دو ماه پیش فاز اول به بهره‌برداری رسید.

استاندار خوزستان گفت: از ایستگاه شیبان تا ثفیره خط لوله کار شد درعین‌حال ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه شیبان و ثفیره بازسازی گردید همچنین برای قسمت مشرحات نیز از شهرستان کارون ایستگاه پمپاژ و خط لوله فراهم شد.

وی ادامه داد: فاز اول کار اساسی بود اما تمام کار و هدف نبود و روستاهایی از بخش غیزانیه همچنان درگیر مشکلات آب بودند.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: ۲۸ کیلومتر دیگر از پروژه آبرسانی به غیزانیه انجام شد که امروز فاز دوم پروژه که مراحل آزمایشی آن طی شده افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم روستاهایی که در فاز اول در ساعات کمتری از آب شرب برخوردار بودند به پایداری بیشتری خواهند رسید و درعین‌حال دیگر روستاها که دارای مشکل آبرسانی بودند تامین آب شدند.

شریعتی گفت: فاز سوم که از تاسیسات نزهه تا دهلاویه و از دهلاویه تا عین‌الزمان درصدد سرانجام دادنش بودیم به لطف خدا و همت قرارگاه خاتم‌الانبیا و بنیاد مستضعفان این پروژه نیز سامان یافت.

وی افزود: امروز نیز آیین بهره‌برداری آزمایشی فاز سوم پروژه آبرسانی غیزانیه صورت خواهد گرفت و هفت کیلومتر باقی‌مانده طی هفته آتی به سرانجام خواهد رسید که به‌طور کلی حدود ۱۶۰ میلیارد تومان در پروژه آب‌رسانی غیزانیه هزینه گردید.

استاندار خوزستان اظهار کرد: این انشعابات به خط اصلی وصل و آبرسانی روستاها به تدریج انجام خواهد شد و کار اصلی تمام شده است.

آبرسانی به غیزانیه پروژه بزرگی بود

وی افزود: در حین این کار بزرگ ممکن است نقصان‌ها و ضعف‌هایی را شاهد باشیم و خطوط شبکه‌ای مشکل و یا پوسیدگی و مسائل این چنینی داشته باشد که آنها را رفع می‌کنیم و به سرانجام می‌رسد.

غلامرضا شریعتی عنوان کرد: این پروژه کار سنگینی بوده و شاید کمتر کسی در سال گذشته باور میکرد که طی یک سال کل بخش غیزانیه تمام و کمال و با خط جدید که حداقل چهل سال عمر خواهد داشت آبرسانی شود.

وی افزود: تاکید دارم که ممکن است در حین کار و طی چند هفته آینده نقص‌های جزئی در کار باشد اما حلاوت و شیرینی کاری که این بزرگواران به صورت شبانه‌روز انجام دادند را به کامشان تلخ نکنیم.

شریعتی در رابطه با پروژه آبرسانی غیزانیه بیان کرد: کار به صورت حتم اصولی و مهندسی انجام شده و تمام این روستاها آبرسانی خواهند شد.

وی با اشاره به مسلمیه، آخرین روستایی که بازدید شد افزود: تاکید میکنم که همه روستاها باید آبرسانی شود و تامین آب با این خط لوله انجام خواهد شد و انشالله مشکل خاصی نخواهند داشت.

۶۰ درصد راه‌های روستایی بخش غیزانیه دچار مشکل هستند

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر اینکه در بخش غیزانیه پتانسیل وجود دارد اما به زیرساخت نیاز است عنوان کرد: انشالله تامین آب پایدار میسر خواهد بود و انشعابات به تدریج وصل و محقق خواهد شد.

وی افزود: در این مدت برای روشنایی، برق، بهسازی و گازرسانی روستاهای بخش غیزانیه کارهای مهم و سنگینی انجام شده که همه آن‌ها در سال ۹۵ نبودند یا ابتر بودند.

شریعتی گفت: در بحث مدارس و جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی نیز اقدامات مهم و اساسی صورت گرفته و در راه روستایی نیز اقداماتی انجام شده اما تمام نشده است.

وی افزود: در بحث راه روستایی شاید به نوعی مهم‌ترین زیرساختی است که پیشرفت آن نسبت به سایرین کمتر بوده است و ۶۰ درصد راه‌های روستایی ما در بخش غیزانیه دچار مشکل است که به تدریج تامین و محقق خواهد شد اما در مباحث دیگر پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در فازهای یک و دو پروژه با کلاف‌هایی از خطوط نفت و گاز تلاقی داشتیم که به طور عادی شاید برای گذشتن از هر کدام از این خطوط یک ماه زمان نیاز بود.

وی افزود: مسؤولین آبفا، شرکت‌های فراسان و قرارگاه خطرپذیری کردند تا زودتر آب را به مردم برسانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول