اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

طولانی‌ترین رمان ایرانی به جلد ۱۵ رسید

منصور انوری پس از نگارش و انتشار 12 جلد رمان «جاده جنگ» این بار 12 جلد از رمان «گذرگاه» را در دست تالیف دارد که تاکنون سه جلد را نوشته و قرار است نگارش این مجموعه را تا مقطع ارتحال امام (ره) ادامه دهد.

طولانی‌ترین رمان ایرانی به جلد ۱۵ رسید

منصور انوری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس از روزهای شلوغ خود برای نوشتن گفت و اظهار داشت: مشغول تالیف جلد سوم مجموعه «گذرگاه» هستم. کار به نیمه رسیده و حدود یک سوم هنوز باقی مانده است که تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد. 

نویسنده طولانی‌ترین رمان ایرانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: این بخش از کتاب که در حال نوشتن هستم بازه زمانی پس از ۱۵ خرداد را شامل می‌شود. در واقع به نوعی آغاز مبارزات با ساواک است. این مجموعه قرار است تا پس از انقلاب اسلامی و ایام ارتحال حضرت امام (ره) را شامل شود.

به گفته برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، این رمان مجموعا ۲۴ جلد خواهد بود، ۱۲ جلد «جاده جنگ» و ۱۲ جلد «گذرگاه» که به نوعی ادامه همان جاده جنگ با کمی تغییر است.

انوری که در کنار این رمان طولانی، آثار دیگری را در دست تالیف دارد به آنها هم اشاره کرده و می‌گوید: «بر فراز آشیانه عنقا» مجموعه سه جلدی است که هر سه جلد آن را نوشته‌ام. ۲ جلد چاپ شده و یک مجلد همچنان باقی است. این اثر درباره شهید کاوه است. «قلب تپنده» مجموعه دیگری است که در حال چاپ است و از سوی دیگر «از عشق آباد تا عشق آباد» هم رمانی سه جلدی است که هر سه جلد نوشته شده و اکنون جلد سوم در دست انتشار است.

وی افزود:  «از عشق آباد تا عشق آباد» داستانی از ارادت یک کمونیست به امام رضا (ع) است. در این کتاب تلاش شده گوشه‌ای از ارادت مردم ترکمنستان به امام هشتم (ع) روایت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول