اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آمار 77 درصدی مرگ عابران پیاده در تصادفات/ عجله و شتاب رانندگان عامل مرگ افراد

رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: عابران پیاده، ۷۷ درصد آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی را به خود اختصاص می دهد.‌

آمار 77 درصدی مرگ عابران پیاده در تصادفات/ عجله و شتاب رانندگان عامل مرگ افراد

سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج،  با بیان اینکه آمار مرگ عابران پیاده در البرز بر اثر تصادفات 77 درصد است، گفت: این آمار در شان مردم کرج نیست و علت تصادفات منجر به مرگ عابران ، عجله و شتاب بی مورد رانندگان است.

وی از رانندگان خواست ضمن رعایت کامل قوامین راهنمایی و رانندگی، در حین رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند و توجه لازم به جلو داشته باشند.

در ادامه فرمانده راهور استان البرز  با بیان اینکه قرار است ۶ آموزشگاه ویژه بانوان در استان البرز راه اندازی شود؛ به افتتاح اولین آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان در  استان البرزاشاره کرد و افزود: بانوان  می‌توانند در تمامی آموزشگاه‌‍های استان ثبت نام کنند. 

وی در بخش دیگری با اشاره به اعتراض مردم از حذف رفیوژ میانی بلوار اشتراکی و افزایش تصادفات، گفت: با توجه به یکطرفه شدت جاده آتشگاه در آخر هفته‌ها و بازگشت ترافیک به معابر شهر، در بلوارهای  پیروز شمالی و اشتراکی رفیوژ میانی حذف شده تا به صورت رینگی مسیر تعیین شود. با بررسی بیشتر در سوابق تصادفات در خصوص آرامسازی ابن معبر اقدام می‌شود.

این مقام مسؤول در خصوص  وضعیت نابسامان ترافیک در خیابان عدل، افزود: با توجه به تراکم جمعیت و حجم تردد در خیابان عدل ، موضوع یکطرفه شدن آن  مطرح است که پس از بازدید کارشناسان راهور ، چهارشنبه  یکطرفه شدن این خیابان  در شورای ترافیک مطرح می شود.

وی با اشاره به پارک دوبله خودروها در خیابان هایی از جمله امیری، ادهم و بخشداری، گفت: مسدود کردن مسیر عبوری مردم که موجب اتلاف وقت و صرف هزینه چندبرابر می شود حق الناس است و رعایت قانون باید در سرلوحه امور مردم قرار گرفته و درجامعه نهادینه شود چرا که پلیس نمی تواند در هر خیابانی نیرو مستقر کند اما با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/م.ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول