اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان صادرات برق به افغانستان را از سر گرفت

سخنگوی شرکت دولتی «برق تاجیک» با اشاره به از سرگیری صادرات برق این کشور به افغانستان گفت: در حال حاضر روزانه تا 1.3 میلیون کیلووات ساعت برق صادر می‌شود

تاجیکستان صادرات برق به افغانستان را از سر گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ناظر یادگاری» سخنگوی شرکت دولتی «برق تاجیک» در مورد از سرگیری صادرات برق این کشور به افغانستان خبر داد.

بنابر سخنان وی، صادرات برق به افغانستان در پی پر شدن مخزن نیروگاه برق آبی «نارک» و بهبود وضعیت انرژی در تاجیکستان از سر گرفته شد.

یادگاری افزود: در حال حاضر به افغانستان در یک شبانه روز تا 1.3 میلیون کیلووات ساعت برق صادر می‌شود و در صورت امکان تلاش می‌کنم، میزان آن را افزایش دهیم.

طبق گفته وی، علاوه بر این مسئله از سرگیری عرضه برق از تاجیکستان به ازبکستان در دست بررسی شرکت برق تاجیک قرار دارد.

لازم به یادآوری است که تاجیکستان در ماه ژوئیه سال جاری میلادی صادرات برق به خارج را متوقف کرد. دولت تاجیکستان این اقدام را به دلیل کاهش آب در رودخانه پنج و وخش اعلام کرد.

روز پنجشنبه هفته گذشته (3 سپتامبر) سخنگوی شرکت برق تاجیک در اظهاراتی از پر شدن مخزن نیروگاه برق آبی «نارک» خبر داده بود.

بنابر گزارش شرکت برق تاجیک در 6 ماه اول سال جاری میلادی تاجیکستان به افغانستان 546.6 میلیون کیلووات ساعت و به ازبکستان 358.3 میلیون کیلووات ساعت برق عرضه کرده است.

در سال 2019 میلادی صادرات برق تاجیکی به افغانستان 1 میلیارد و 458.2 میلیون کیلووات ساعت برق به مبلغ 60.6 میلیون دلار و به ازبکستان 1 میلیارد و 425.1 میلیون کیلووات ساعت برق به مبلغ 28.5 میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول