اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بی‌توجهی به فرهنگ دفاع مقدس معضلاتی را برای جامعه بدنبال داشته است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: هر جا به فرهنگ دفاع مقدس بی توجهی کردیم یک معظلات ومشکلاتی برای جامعه ما پیش آمد چرا که این نظام حاصل خون پاک شهیدان است و شهیدان ناظر ما در تمامی امور هستند.

بی‌توجهی به فرهنگ دفاع مقدس معضلاتی را برای جامعه بدنبال داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس عصر امروز با حضور علی نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه، سردار حبیب‌الله میرزایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، اسحق موذن‌نسب فرمانده ناحیه مقاومت سپاه و جمعی از اعضای این ستاد در فرمانداری بندرلنگه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار حبیب‌الله میرزایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: 40 سال از آن دوران پرشور و مجاهدت‌های فرزندان عزیز کشور ما در جبهه‌های حق علیه باطل گذشت و کشور ما امروز به ثمره همین دفاع مقدس وخون پاک شهدا از گزند دشمنان مصون مانده است.

وی افزود: هر جا به فرهنگ دفاع مقدس بی‌توجهی کردیم یک معظلات ومشکلاتی برای جامعه ما پیش آمد چرا که این نظام حاصل خون پاک شهیدان است و شهیدان ناظر ما در تمامی امور هستند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی را در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس داریم، بیان داشت: 43 هفته برنامه ویژه دفاع مقدس در سال 99 تدوین شده که هر هفته برنامه ویژه و خاص خودش را دارد.

میرزایی گفت: روز اول هفته دفاع مقدس، بزرگداشت پیشکسوتان این ذخیره‌های آن دوران طلایی را در نظر گرفته‌ایم که از حدود یک‌میلیون رزمنده دفاع مقدس در استان هرمزگان تجلیل می‌شود.

سپس علی نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه اظهار داشت: حماسه آفرینی‌های شهداء ، ایثارگران و رزمندگان 8سال دفاع مقدس را باید به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: رخدادهای را که در پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند را نیز باید به آیندگان منتقل کنیم و همه دستگاه‌های اداری نیز در این زمینه نقش بسزایی دارند.   

 در ادامه اسحق موذن‌نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای است که ما باید از آن استخراج کنیم، اظهار کرد:  انقلاب اسلامی ما برگرفته از عاشورا است و شهداء نیز در همین مسیر حرکت کردند و ما نیز باید یاد ارزش‌های این شهدای والامقام که همان دفاع مقدس است را نهادینه کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه هفته دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: برای نخستین بار یادواره شهدا بر روی دریا برگزار خواهد شد وهمچنین یادواره شهدای محلات را نیز در نظر داریم.

انتهای پیام/88028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول