اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رهایی۲۴ نفر محکوم به قصاص نفس از چوبه دار در سال جاری

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به رهایی 24 نفرمحکوم به قصاص نفس، از چوبه دار در سال جاری گفت: دو نفر دیگر از محکومین به قصاص نفس در استان فارس نیز با جلب رضایت اولیای دم و با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان از چوبه دار رهایی یافتند.

رهایی۲۴ نفر محکوم به قصاص نفس  از چوبه دار در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در این باره اظهار داشت: با تلاش وکوشش بی‌وقفه و مستمر دادستانی استهبان و اعضای شعبه زندان شورای حل اختلاف این شهرستان پس از وقوع قتل عمد که متهمان آن به قصاص نفس محکوم شده بودند و حکم قطعیت یافته بود، با بخشش و گذشت اولیای دم، محکومین به قصاص، از زندان آزاد شدند.
رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، تحقق اهداف و سیاست‌های کلان قوه قضائیه و گسترش فرهنگ‌سازی صلح و سازش با اهتمام  اعضای شعبه زندان شورای حل اختلاف  شهرستان استهبان، اولیاء دم مقتول از قصاص نفس صرف‌نظرکردند و قاتلان از چوبه دار رهایی و فرصت زندگی دوباره یافتند.
وی با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شعب شوراهای حل اختلاف استان فارس در جهت بسط وگسترش فرهنگ بخشش و مصالحه یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۴ نفر محکوم به قصاص، با تلاش شعب شورای حل اختلاف از چوبه دار رهایی یافتند.  
مقام عالی قضایی استان فارس، تصریح کرد: تحقق این اقدام در کنار دیگر پرونده‌های مصالحه یکی دیگر از دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی‌دریغ اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف است.
گفتنی است روز گذشته نیز چهارمین نشست شورای سیاستگذاری شوراهای حل اختلاف استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری فارس، سرپرست شوراهای حل اختلاف استان و معاونین قضایی دادگستری استان برگزار و از سوی رئیس کل دادگستری فارس بر اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های  صادر شده از سوی ریاست  قوه قضائیه تأکید شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول