اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

گازرسانی به 22 روستای طالقان تا 1400/تکلیف گازرسانی به روستای ارنگه مشخص می‌شود

مدیرعامل شرگت گاز استان البرز از گازرسانی به 22 روستای طالقان تا پایان سال خبر داد و گفت: تا پایان سال وضعیت گازرسانی به روستای ارنگه مشخص خواهد شد.

گازرسانی به 22 روستای طالقان تا 1400/تکلیف گازرسانی به روستای ارنگه مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین تقی نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اولین ساختمان شرکت گاز کرج برگزار شد، گفت: البرز در بیست سال آینده به قطب اقتصادی با سرانه بالا و توسعه تبدیل می‌شود و این درحالی است که تامین گاز نیز به نحو ایمن به دست مشتری می‌رسد؛ این مهمترین استراتژی ما در البرز است. 

مدیرعامل شرکت توزیع گاز استان البرز به اهمیت حمایت و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: میزان مصرف گاز در سطح کشور 6 میلیارد متر مکعب است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه گاز باید موتور محرکه تولید باشد، ادامه داد: در سه حوزه صنعت، کشاورزی و ارائه سایر خدمات به شهروندان نعمت گاز نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

تقی نژاد بیان کرد: برای حفر یک چاه گازی 4کیلومتر عمق نیاز است و باید به گونه ای فرهنگسازی شود تا مردم قدر گاز را بدانند، از طرفی ما هم باید به دنبال یافتن راهکارهای بهینه سازی بدون بالابردن قیمت‌ها باشیم. 

وی تأکید کرد: در البرز نیازمند این بودیم هر تولید کننده ای در استان که شروع به کار می‌کند، مشکلی در تامین انرژی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز به توسعه ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان دولت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در 300 دفتر پیشخوان به مشتریان شرکت گاز خدمات ارائه می‌شود؛ همچنین سعی در توسعه و افزایش خدمات الکترونیک داریم.

وی در خصوص اینکه از 17 شهر کرج تنها آسارا فاقد گاز است بیان کرد: در حال حاضر 158 روستا در البرز دارای گاز هستند، در این میان 42 روستا در طالقان، 8 روستا در چالوس و 4 روستا در ساوجبلاغ و 4 روستا در نظرآباد در حال گازرسانی هستند. 

وی در خصوص آمار مشترکین شرکت گاز البرز ادامه داد: 900هزار مشترک گاز در استان البرز با بیش از 6هزار شبکه توزیع و تغذیه داریم. 

وی فردیس و اشتهارد را جزو شهرستان‌های سبز خواند و گفت: تا پایان امسال شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ هم به شهرستان های سبز بدون سوخت فسیلی تبدیل می‌شوند. 

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد از مردم البرز تحت پوشش گاز هستند، بیان کرد: در سال 40هزار مشترک جدید به بخش شرکت گاز اضافه می شود.

وی ادامه داد: روستانشینان البرز 86درصد تحت پوشش هستند، این درحالی است که این آمار در مقیاس کشور 81درصد می باشد و این نشان می دهند تاکنون  عملکرد مناسبی داشته ایم. 

تقی نژاد با تاکید براینکه در بهره وری انرژی نیاز به کمک داریم، از امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای خبر داد و گفت :در البرز طرح آموزش پیمانکاران به صورت پایلوت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین مرکز آموزش پیمانکاران در استان البرز مستقر است، اظهار کرد: آموزش پیمانکاران سطح کشور در استان البرز انجام می‌شود.

این مقام مسؤول در خصوص تامین گاز جاده چالوس تصریح کرد: جاده چالوس به دو بخش پایین سد و بالای دست تقسیم می شود که در پایین سد 15 روستا وجود دارد، در این میان عملیات گازرسانی از کندر آغاز شده و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین از روز شنبه در محور خوزنکلا نیز گازرسانی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بر سر قولمان با مردم هستیم بیان کرد: قبل از آغاز  سال 1400 وضعیت روستای ارنگه هم مشخص می شود و در سال جدید شاهد شروع به کار گازرسانی برای این مجموعه هستیم. 

تقی نژاد در خصوص اینکه محور دوم جاده چالوس به صورت گازی نبوده تصریح کرد: برای 38 روستا و آسارا خط گازرسانی از طالقان به طول 53 کیلومتر  طراحی و تعبیه شده است که در سال 1401 از گاز در این منطقه بهره برداری می‌کنیم. 

وی همچنین از برنامه‌ریزی 50 ساله خدمات گازدهی در شهرستان اشتهار خبر داد و گفت: اشتهارد تا 50 سال هر میزان مصرف گازی که داشته باشد با لوله کشی جدید و لوپی که در اجرای طرحی نو برای این شهرستان انجام می‌شود و در کشور بی نظیر است، مشکلی نخواهد داشت. 

وی از 60 درصد راندمان بالای گازرسانی در شهرستان فردیس با ایجاد نیروگاه جدید خبر داد و افزود: در سال 92 تعداد 467 واحد از صنعت گاز استفاده می کردند و در سال 99 این عدد به 904 واحد رسیده است که تنها 150 واحد آن در اشتهارد و ساوجبلاغ می باشد و این یعنی 60میلیون لیتر، یعنی 60میلیون دلار سوخت صرفه جویی می شود. 

مدیرعامل شرکت گاز البرز در پایان از گازرسانی 22روستا در طالقان تا پایان سال و گازرسانی بیش از یکصد صنعت جدید در البرز خبر داد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول