اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«کرونا» ابزار رژیم صهیونیستی برای سرکوب اسرای فلسطینی

انجمن «نادی الاسیر» فلسطین به دنبال اعلام خبر ابتلای هفت اسیر فلسطینی دیگر در زندان عوفر رژیم صهیونیستی به کرونا به نهادهای بین المللی درباره خطر سوء استفاده رژیم اشغالگر از کرونا برای سرکوب اسرای فلسطینی هشدار داد.

«کرونا» ابزار رژیم صهیونیستی برای سرکوب اسرای فلسطینی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اداره زندان «عوفر» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هفت اسیر فلسطینی بندهای ۱۴ و ۱۷ این زندان که مختص اسرای تازه بازداشت شده است، به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، انجمن «نادی الاسیر» فلسطین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی نسبت به جان اسرای فلسطینی با شیوع بیش‌تر کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: «مسئله خطرناک‌تر، آمار و روایتی است که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی درباره اسرای مبتلای به کرونا ارائه می‌دهد».

این مرکز با اشاره به اینکه آمار واقعی بر اساس اعلام اسرای فلسطینی بالاتر از چیزی است که زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند، گفت: «رژیم صهیونیستی همه‌گیری کرونا را ابزاری برای سرکوب و شکنجه اسرای فلسطینی قرار داده است».

باشگاه اسیر فلسطینی همچنین گفت: «از اواخر آگوست گذشته (اوایل شهریور ماه) تاکنون 14 مورد ابتلای به کرونا در زندان عوفر ثبت شده است که از جمله ۲۴ مورد ابتلای ثبت شده به کرونا از میان اسرای فلسطینی از زمان شیوع این بیماری است و درباره برخی اسرا هم پس از آزادی از ابتلای آنها به کرونا خبردار شدیم».

نادی الاسیر نهادهای حقوق بشر بین‌المللی و در راس آن صلیب سرخ را مقصر این وضعیت خطرناک در زندان‌های رژیم صهیونیستی توصیف و تاکید کرد درخواست اساسی ما آزادی اسرای بیمار، سالخورده و کودکان است.

مقامات رژیم صهیونیستی بخشی از بندهای زندان‌های خود را به مراکز قرنطینه اسرای مبتلا به کرونا مبدل کرده‌اند که از حداقل شرایط مراقبت‌های بهداشتی هم برخوردار نیست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول