اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اردوغان: ما در ترکیه ویروس کرونا را تحت کنترل قرار دادیم

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ما در ترکیه این ویروس را تحت کنترل قرار دادیم.

اردوغان: ما در ترکیه ویروس کرونا را تحت کنترل قرار دادیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ششمین نشست اجلاس شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه امروزمان ره از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌کنیم ولی به رغم این مشکل ما اراده برگزاری این جلسه را نشان دادیم. این اراده خود پیام بسیار مهمی است. 

اردوغان تصریح کرد: گفت‌وگوهای بین ایران و ترکیه در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه از نقش تعیین کننده برخوردار است.همراه با کاهش شدت شیوع ویروس کرونا من مطمئن هستم که سطح همکاری‌های دو کشور به سطح قبل باز خواهد گشت.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: بدین وسیله برای کلیه شهروندان ایرانی که به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند آرزوی رحمت و مغفرت می‌کنم و برای بیماران این بیماری آرزوی شفای عاجل می‌کنم.

وی اظهار داشت:  در اوایل شیوع ویروس تجهیزات پزشکی لازم برای را برای ملت ایران فرستادیم که نشان از حمایت ما از ملت ایران بود. در چارچوب همبستگی ما به عنوان دو کشور و به عنوان کل بشریت مطمئن هستم که از پَس این ویروس برخواهیم آمد. ما در ترکیه به رغم افزتیش موارد مبتلا به ویروس کرونا در دوران اخیر همچنان این ویروس را تحت کنترل قرار دادیم.

اردوغان تاکید کرد: از سوی دیگر سیستم بهداشت و سلامت خود را با بیمارستان‌های جدیدی که ایجاد کردیم تقویت کردیم و به رشد خود در تولیدات ادامه می‌دهیم. خداوند در قرآن به ما فرموده‌اند که در پایان هر سختی حتما یک فرجی به شما داده می‌شود و من مطمئن هستم در پایان شیوع کرونا ایران و ترکیه قوی‌تر از گذشته روند خود را ادامه دهند. 

رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز نیز همراه با دوستان خود در چارچوب نشست برای توسعه بیشتر همکاری‌های خود تلاش خواهیم کرد. امروز توافقات و همکاری‌هایی که داشتیم مورد بررسی قرار می‌دهیم و برای تشدید این همکاری‌ةا تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول