اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طرح‌های کلان پیوست‌های فرهنگی عمیق داشته باشند/ کمک کنید مصلای همدان ساخته شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید طرح‌های کلان پیوست‌های فرهنگی عمیق داشته باشند از اعضای شورای شهر خواست به منظور تکمیل مصلای همدان کمک کنند.

طرح‌های کلان پیوست‌های فرهنگی عمیق داشته باشند/ کمک کنید مصلای همدان ساخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در صحن شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه با وجود بیماری منحوس کرونا امسال شاهد احداث پروژه‌های عمرانی در سطح شهر هستیم اظهار کرد: در بحث شهرسازی نیاز به پژوهش‌های عمده‌ و لازم و عمل به قانون در زمان بروز اختلاف هستیم مانند همین مجموعه‌ای که قرار بود در پیچ زندان احداث شود و برخی موافق و مخالف آن بودند.

وی با اشاره به اینکه در شورای شهر رویکرد عدالت‌طلبی وجود دارد افزود: برای اجرای پروژه‌های مختلف شهری باید پیوست‌های عمیق فرهنگی در نظر گرفت که در چشم انداز خود تأثیر پروژه را در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده بر فرهنگ عمومی بسنجد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه طرح‌های کلان پیوست‌های فرهنگی عمیق داشته باشند تصریح کرد: در بحث کودکان و بانوان نیاز به اقدامات بیشتری داریم و باید در مجموع نسبت به انجام کارهای ایجابی بیشتر همت گذاریم و سپس به حرف‌های سلبی روی آوریم.

 وی با اشاره به اینکه اگر با انتقاد کردن صرف کار به جایی می‌رسید، امروز مشکلات فعلی را نداشتیم ادامه داد: امروز بانوان ما به پارک و کودکانمان به امکانات بیشتری نیاز دارند تا بتوانند دوران طلایی عمر خود را به خوبی بگذرانند.

شعبانی با تأکید بر اینکه باید به پارک بلوار نجفی توجه بیشتر شود خاطرنشان کرد: ادارات دولتی فقط به چند منطقه محدود نشود و اینطور نباشد که ادارات دولتی تنها به دنبال این باشند که در این مناطق خاص حضور داشته باشند.

وی خواستار تغییر نگاه نسبت به هزینه عوارض پرداختی هر منطقه نسبت به همان منطقه شد گفت: بخشی از مسؤولیت‌ها نیز بر عهده شورای اسلامی شهر است که می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تغییرات فرهنگی به سادگی محقق نمی‌شود اظهار کرد: البته تغییرات مکانی امکان پذیر است اما برای تحقق آن به همکاری همه حوزه‌ها نیازمندیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید بپذیریم که اگر سرمایه‌دار سالم سرمایه گذاری کند و سود منطقی خود را ببرد، رشد هم محقق می‎شود و تا به این روند کمک نکنیم، توسعه محقق نمی‌شود ادامه داد: مشکلات ما در سرمایه‌گذاری جمود بر قوانینی است که مانع بر تولید است، تا مدیر قدرت ریسک نداشته باشد توسعه و رشد رخ نمی‌دهد.

شعبانی با بیان اینکه کمیته که مراسم‌های مختلف را برنامه‌ریزی کند تصریح کرد: در برگزاری مراسم‌ها هماهنگی بیشتر لازم است و در مجموع برای اجرا و بهره‌وری بهتر از امور فرهنگی سند جامع فرهنگی برای استان به نگارش خواهد آمد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ما بحث مصلای همدان  است که باید برای تکمیل آن دست به دست هم دهیم گفت: باید مصلایی که ۱۷ میلیارد تومان به امروز هزینه شده، به بهره‌برداری برسد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در شان شهر همدان نیست که برخی از سخنان را بشنود اظهار کرد: نباید در شهر همدان با این ظرفیت و عظمت در سطح ملی ضعف داشته باشیم؛ همه باید همکاری کنند چرا که همه در مسائل شهری مسئول هستند.

وی در ادامه خواستار تکمیل تقاطع غیر همسطح شهید همدانی شد و با بیان اینکه فرآیند تکمیل این پروژه طولانی شده است گفت: باید با بهره‌برداری سریع این مجموعه ضمن خدمات‌رسانی به مردم از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

شعبانی با بیان اینکه از سلامت شورا تشکر می‌کنم گفت: قطعا دسترسی به برخی از اطلاعات در شورا وجود دارد اما اخلاق باید در این حوزه رعایت شود چرا که یکی از معیارهای عدالت طلبی این است که رانت اطلاعاتی وجود نداشته و دسترسی اطلاعات برای همه باشد.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول