اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی به میزان 50 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی به میزان 50 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود. ‌

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: بیش از 49 هزار و 582 خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان زنجان از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با همکاری بانک‌های عامل، در راستای احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی و تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تسهیلاتی با کارمزد 5 درصد تا سقف 50 میلیون تومان، به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می‌کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی و مقاوم‌سازی در سطح استان وجود ندارد و هم اکنون نیز در تلاش هستیم با همکاری بانک‌های عامل این روند سرعت یابد تا متقاضیان به راحتی از خدمات تسهیلات بهره‌مند شوند.

اعطای تسهیلات به واحدهای مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای

خواجه‌ای با بیان اینکه، در حال حاضر نیز اعطای تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای در حال انجام است، یادآور شد: با توجه به اینکه موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح شهرها و روستاها اهمیت ویژه‌ای دارد، خوشبختانه تاکنون بانک‌های استان به ویژه بانک مسکن همکاری مناسبی در این زمینه با بنیاد مسکن استان داشته‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در سطح استان زنجان، بیش از 49 هزار و 582 خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند، که این امر نشان می‌دهد که روستاییان از این طرح استقبال ویژه‌ای کرده‌اند.

وی ادامه داد: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح کشو ر41 درصد و در استان زنجان 53 درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است، گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، 153 روستا در استان زنجان که شامل بیش از 18 هزار واحد مسکونی می‌شود بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا 5 هزار و 259 واحد مسکونی که 28 درصد واحدها را شامل می‌شود، مقاوم‌سازی شده‌اند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول