اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مخترع بسیجی به کمک زرشک‌کاران خراسان‌جنوبی آمد

سازنده دستگاه مکانیزه دانه‌کن زرشک تازه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زرشک یکی از محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی می‌باشد، گفت: با توجه به تولیدات زیاد این محصول کشاورزی این دستگاه می‌تواند در فروش نوبرانه و سایر فراورده‌های زرشک کمک شایانی به روستائیان داشته باشد.

مخترع بسیجی به کمک زرشک‌کاران خراسان‌جنوبی آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی عظیمی‌فر عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار داشت: در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری و عملیاتی شدن سال «جهش تولید» سازمان بسیچ ‌علمی پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی برنامه‌های راهبردی ویژه‌ای در حمایت از مخترعان و نخبگان دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه برندسازی و سرعت‌پذیری تولیدات برنامه‌های هدفمندی را دنبال می‌کنیم، افزود: در راستای بهینه‌سازی و نیازسنحی محصولات جدید نیز گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: با همکاری مراکز دانشگاهی و سازمان جهاد کشاورزی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و خبرگان در قالب ثبت اختراعات و حمایت از ایده‌های جدید تفاهم‌نامه‌های چندجانبه‌ای منعقد شده است.

عظیمی‌‌فر یادآور شد: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی از ایده‌ها و اختراعات جوانان و نخبگان در حوزه مالی و تسهیلاتی، امکاناتی و تجهیزاتی حمایت‌های قابل‌توجهی داشته‌است.

وی گفت: همچین این سازمان در راستای حمایت‌های معنوی، آموزشی، کارگاهی و دفتر اداری در پردیس مرکز رشد با نخبگان و مخترعان همکاری و نسبت به جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات آنان نیز اقداماتی داشته است.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در راستای اتصال حلقه‌های مفقوده ایده به محصول و تجاری‌سازی آن نمایشگاه‌های متعدی در استان و کشور برگزار می‌شود که تاکنون مخترعان و نخبگان استان خوش درخشیده‌اند.

عظیمی‌فر با اشاره به اختراع و ثبت چهار نوع محصول جدید در مرکز رشد سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی در سال جاری متذکر شد: با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ این سازمان نیز نسبت به تولید دستکش و ماسک، مواد شوینده و بهداشتی، گیت ضدعفونی کننده و داروهای گیاهی اپیدمیولوژی اقداماتی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون طرح‌های علمی و پژوهشی متعددی به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال در این سازمان در حال پیگیری است.

«مجید توکلی‌راد» سازنده دستگاه مکانیزه دانه‌کن زرشک تازه نیز گفت: این دستگاه در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۹۸ با ثبت اختراع ۱۰۰۰۶۸ ساخته شده و نوع داخلی و خارجی نیز ندارد.

وی با بیان اینکه زرشک یکی از محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی می‌باشد، افزود: با توجه به تولیدات زیاد این محصول کشاورزی این دستگاه می‌تواند در فروش نوبرانه و سایر فراورده‌های زرشک کمک شایانی به روستائیان داشته باشد.

سازنده دستگاه مکانیزه دانه‌کن زرشک تازه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از سازمان عملی بسیج دریافت کرده‌است، تصریح کرد: هزینه ساخت این دستگاه ۱۳۰ میلیون میلیون ریال است و که تاکنون ۱۰ نمونه آن تولید و به فروش رسیده است.

انتهای پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول