اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برپایی اعتراضات در لس‌آنجلس آمریکا برای چهارمین شب متوالی

اعتراضات شهر لس‌آنجلس آمریکا در پی اقدام پلیس در قتل یک شهروند سیاهپوست در حالی همچنان ادامه دارد که کلانتران این شهر برای دستگیر کردن گروهی معترض، موسوم به «آنتیفا» وارد عمل شده‌اند.

برپایی اعتراضات در لس‌آنجلس آمریکا برای چهارمین شب متوالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در ادامه اعتراضات شهر لس‌آنجلس آمریکا به قتل یک شهروند سیاهپوست، کلانتران این شهر اقدام به دستگیر کردن اعضای گروه موسوم به «آنتیفا» کرده و با مهمات مشقی به سمت این افراد شلیک کردند.

به نوشته وبگاه لس‌آنجلس تایمز این اعتراضات سه‌شنبه شب (به وقت محلی) برای چهارمین بار متوالی برپا شد و معترضان به صورت غیر‌قانونی تجمع کردند.

 

 

 

دوشنبه هفته گذشته معاونان اداره کلانتری منطقه «لس‌آنجلس» در چند بار تیراندازی به یک فرد سیاهپوست و کشتن وی، بار دیگر خشم معترضان آمریکایی را برانگیخت.

راشا تودی گزارش داده این حادثه تیراندازی اواسط روز دوشنبه به وقت محلی در حومه خیابان «بودلانگ» واقع در جنوب لس آنجلس به وقوع پیوست.

اداره کلانتری لس‌ آنجلس مدعی شده است که معاونان این کلانتری در حال گشت‌زنی بودند که مرد سیاهپوستی را در حال دوچرخه سواری مشاهده می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که این فرد دوچرخه‌سوار را به دلیل تخطی از قوانین ترافیکی و رانندگی، متوقف کنند که ناگهان این فرد، دوچرخه خود را رها کرده و پا به فرار گذاشت.

پلیس مدعی شده است که زمانیکه این فرد سیاهپوست را دستگیر می‌کنند، وی با مشت به صورت آنها حمله می‌کند و  اینکه این فرد سیاهپوست با خود سلاحی داشته که در حین درگیری با نیروهای پلیس ناگهان این اسلحه به روی زمین افتاده است.

اعتراضات علیه خشونت پلیس و ضدنژادپرستی بعد از قتل «جورج فلوید»، یک سیاهپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس برپا شد و اقدام پلیس در کشتن چند سیاهپوست دیگر در شهرهای دیگر آمریکا به این اعتراضات دامن زد.

علیرغم تشدید اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا، ترامپ با شورشی و غارتگر توصیف کردن معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، بارها آن‌ها را به سرکوب توسط نیروهای ویژه و گارد ملی تهدید کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول